Antonio Aguayo Cobo, María Dolores Corral Fernández
El monasterio de San Matiño de Xuvia o do Couto, está situado en la desembocadura de la ría de Xuvia, del que resta tan solo la iglesia. Consagrado a San Martiño de Dumio, fue fundado como monasterio dúplice patrimonial por la familia de los condes de Traba, cuya época de esplendor corresponde a los siglos XI-Xll.
Adscrito a la orden de Cluny desde 1113, la decoración escultórica, tanto del interior del templo como de los canecillos de los ábsides, hay que verla como un mensaje, tanto a los monjes y monjas en el interior, como a los laicos en el exterior, encaminado a poner fin a la corrupción de las costumbres, hábitos y relajación de la moral de los miembros que forman la comunidad eclesiástica, advirtiéndoles de las tentaciones y el pecado, sobre todo en lo referente al referido al peligro que para el hombre supone la mujer.
O mosteiro de San Martiño de Xuvia ou do Couto, está situado na desembocadura da ría de Xuvia, do que resta tan só a igrexa. Consagrado a San Martino de Dumio, foi fundado como mosteiro dúplice patrimonial pola familia dos condes de Traba, cuxa época de esplendor corresponde aos séculos Xl-XII. Adscrito á orde de Cluny desde 1113, a decoración escultórica, tanto do interior do templo como dos canecillos das ábsidas, hai que vela como unha mensaxe, tanto aos monxes e monxas no interior, como aos laicos no exterior, encaminado a poñer fin á corrupción dos costumes, hábitos e relaxación da moral dos membros que forman a comunidade eclesiástica, advertíndolles das tentacións e o pecado, sobre todo no referente ao referido ao perigo que para o home supón a muller.
The monastery of San Martiño de Xuvia or do Couto, located at the mouth of the Xuvia estuary, of which only the church remains. Dedicated to San Martiño de Dumio, it was founded as a patrimonial double monastery by the family of the Counts of Traba, whose period of splendour corresponds to the 11th-12th centuries.
Attached to the order of Cluny since 1113, the sculptural decoration, both inside the temple and on the corbels of the apses, must be seen as a message, both to the monks and nuns inside, and to the lay people outside, aimed at puning an end to the corruption of customs, habits and lax morals of the members who make up the ecclesiastical community, warning them of temptations and sin, especially with regard to the danger that women pose for men.
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