Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Jóvenes, pandemia y crisis del Estado: Una conversación con Pablo Semán

  • Autores: Alejandro Gorr (entrev.), Eloi Sendrós Ferrer (entrev.), Pablo Semán (entrevistado)
  • Localización: Quaderns de l'Institut Català d'Antropologia, ISSN-e 2385-4472, ISSN 0211-5557, Vol. 41, Nº. 1, 2025 (Ejemplar dedicado a: L’Estat en acte, actes d’Estat), págs. 129-145
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Joves, pandèmia i crisi de l’Estat. Una conversa amb Pablo Semán
  • Enlaces
  • Resumen
    • En el marc d’una estada com a professor convidat a l’Institut des Hautes Études de l’Amérique Latine (Universitat París - Sorbonne Nouvelle), Pablo va ser convidat a Barcelona pel grup de treball “Estat i acció pública” de l’Institut Català d’Antropologia, ocasió en la qual va poder presentar algunes reflexions al voltant de les transformacions contemporànies de l’Estat i de la política a partir del cas argentí, basant-se en les seves darreres investigacions publicades recentment a l’obra col·lectiva titulada El ascenso de Milei (Siglo XXI). Tal com indica el títol, aquesta obra aborda l’adveniment del fenomen de la “nova dreta” argentina des de múltiples enfocaments i escales, reflexions que són fruit d’un procés d’investigació col·lectiu i etnogràfic de llarg recorregut. L’entrevista que aquí es presenta amb l’autor recull alguns elements clau per entendre les transformacions contemporànies de l’estatalitat (la crisi actual o el “mal estat” de l’Estat), i de la relació de determinats grups socials amb l’Estat a l’Argentina: la joventut i els efectes de la pandèmia.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno