E. Serna, T. San Miguel, María Dolores Mauricio Aviñó, J. Megías, A. Blas, M. Serna Garcia, Silvia Calabuig
Los GIFs son una herramienta efectiva cuyo formato visual facilita y enriquece la comunicación en la sociedad. En nuestro grupo interdisciplinar de innovación educativa de la Universitat de València, empleamos esta herramienta en el aula universitaria en Ciencias de la Salud. Nuestros GIFs permiten la integración del conocimiento de Fisiología y Biología Celular, ofreciendo al alumnado no solo un recurso visual y dinámico, sino también una manera de asimilar los conceptos de forma más efectiva. Además, esta experiencia de creación y ejecución de un proyecto transversal e integrador, que reúne a docentes de diferentes disciplinas, departamentos y grados, contribuirá a mejorar uno de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS), específicamente el ODS4: Educación de calidad.
GIFs are an effective tool whose visual format facilitates and enhances communication in society. Members ofour interdisciplinary group for educational innovation at the Universitat de Valènciause this tool in health sciences degree classes.Our GIFs enable the integration of knowledge in Physiology and Cell Biology, providing students not only with a dynamic and visual resource but also with a more effective way to assimilate concepts. Furthermore, this experience of creating and implementing a transversal and integrative project, which brings together educators from different departments and degree programs, will contribute to advancing one of the Sustainable Development Goals (SDGs), specifically SDG 4: Quality Education.
GIFs are an effective tool whose visual format facilitates and enhances communication in society. Members of our interdisciplinary group for educational innovation at the Universitat de Valènciause this tool in health sciences degree classes.Our GIFs enable the integration of knowledge in Physiology and Cell Biology, providing students not only with a dynamic and visual resource but also with a more effective way to assimilate concepts. Furthermore, this experience of creating and implementing a transversal and integrative project, which brings together educators from different departments and degree programs, will contribute to advancing one of the Sustainable Development Goals (SDGs), specifically SDG 4: Quality Education.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados