Jordi Albet Fernández, Pere Masó Anglada, Irene Nieto Martínez
L’experiència en diversos àmbits de la formació del professorat al llarg dels darrers anys, ens permettenir elements de reflexió per valorar el grau d’incidència de les accions formatives en la millora de laqualitat de les pràctiques docents i de l’organització, pedagògica i de la gestió, dels centres.A grans trets, la nostra conclusió és que la formació més útil per a la millora dels centres i,especialment, la que més positivament incideix en l’alumnat, és aquella que parteix de l'interès i lanecessitat del professorat i alhora està intrínsecament lligat a un procés deLa nostra proposta de formació permanent passa per l’elaboració d’una planificació estratègica quetingui com a objectius la millora de la qualitat tant pel que fa a l’èxit escolar de l’alumnat, com delfuncionament del centre. Per aquesta raó creiem que la formació més eficaç serà aquella que espugui fer en centres, a partir d’un pla de formació estretament lligat a un Pla de Millora, del qual n’hade formar part. La finalitat de la formació permanent ha de ser la recerca de l’eficiència del’ensenyament, no la compensació de les mancances que pugui tenir la formació inicial.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados