Nati Cabrera Lanzo, Remei Camps Ferrer
Dins el context del marc del nou Espai Europeu d’Educació Superior, les universitats tenen laresponsabilitat de fer un gir important en el concepte de l’ensenyament superior, gir que presenta unventall d’oportunitats que els professors han de poder afrontar amb les eines adequades.Amb l’objectiu d’acompanyar i donar suport al professorat en aquest procés d’adaptació, elVicerectorat del Professorat i d’Ordenació Acadèmica de la UOC ha impulsat la posada en marxa d’unpla de formació integral de la comunitat universitària i, concretament, del professorat de la mateixa.Des de la Unitat de Suport a l’adaptació a l’EEES, hem dissenyat un pla integral de formació iacompanyament del professorat que té com a objectius conèixer el nou marc bolonyès i lesrepercussions per a la docència i disposar dels recursos necessaris per adaptar-s’hi amb qualitat.El Pla contempla, d’una banda, els diferents rols docents que existeixen a la UOC i, de l’altra,diversos nivells diferenciats, d’un primer nivell més bàsic orientat a facilitar el coneixement delsaspectes principals de l’EEES, fins a un darrer nivell més concret que aprofundeix els recursosmetodològics a l’aula.Tenir en compte els diferents rols docents ens ha permès adaptar el contingut i la tipologia d’activitatsals col·lectius concrets, sempre intentant aproximar-nos al màxim a la realitat específica i lesnecessitats concretes de cadascun d’ells. Aquest fet, a priori, ens fa pensar en una major efectivitatde les accions de formació del Pla de Formació.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados