Students in the lower secondary school face difficulties in understanding and learning mathematics, which is evident in the students' lack of preparation and grasp of the content. This study seeks to determine the influence of parents on their children's mathematics learning. A mixed and descriptive approach was used, using questionnaires and interviews. The sample included 1,183 participants, including teachers, students and parents in the provinces of Santiago and Monseñor Nouel. The results indicate that the lack of parental involvement in their children's education negatively affects their academic performance. It is concluded that the collaboration and attention of parents are fundamental in the teaching-learning process and have a significant impact on the academic performance of students.
Los estudiantes del primer ciclo de secundaria enfrentan dificultades en la comprensión y aprendizaje de las matemáticas, lo que se evidencia en la falta de preparación y captación de los contenidos por parte de los estudiantes. Este estudio busca determinar la influencia de los padres en el aprendizaje de las matemáticas de sus hijos. Se empleó un enfoque mixto y descriptivo, utilizando cuestionarios y entrevistas. La muestra incluyó 1,183 participantes entre docentes, estudiantes y padres en las provincias de Santiago y Monseñor Nouel. Los resultados indican que la falta de involucramiento de los padres en la educación de sus hijos afecta negativamente su rendimiento académico. Se concluye que la colaboración y atención de los padres son fundamentales en el proceso de enseñanza-aprendizaje y tienen un impacto significativo en el desempeño académico de los estudiantes.
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