The longitudinal effects of induction on beginning teachers' stress (2019) Harmsen, Ruth Helms-Lorenz, Michelle Maulana, Ridwan Veen, Klaas van British journal of educational psychology Vol. 89 Núm. 2 Pág. 259-287

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 3

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Humanization, adaptation to change, and mental health in teachers in three european countries
Humanization, adaptation to change, and mental health in teachers in three european countries Vol. 16 Núm. 1 Pág. 17-25 ARTICULO
2024 The European journal of psychology applied to legal context
Molero Jurado, María del Mar Martos Martínez, África Pérez Fuentes, María del Carmen Tortosa Martínez, Begoña María Sisto, María Simón Márquez, María del Mar Gázquez Linares, José Jesús
Estrés Laboral y Funciones Ejecutivas en docentes de Centro de Atención Integral a la Primera Infancia (CAIPI) del distrito de Panamá
Estrés Laboral y Funciones Ejecutivas en docentes de Centro de Atención Integral a la Primera Infancia (CAIPI) del distrito de Panamá Vol. 12 Núm. 2 Pág. 54-67
2024 Investigación y Pensamiento Crítico
Noriega, Gabriela Gálvez Amores, Ida Martínez Mantovani, Marianne Montenegro, Markelda
Novice Teachers Navigating Mentoring Relationships in the United States
Novice Teachers Navigating Mentoring Relationships in the United States Núm. 2 Pág. 87-107
2023 Child Studies
Sydnor, Jacqueline Daley, Sharon R. Davis, Tammi Ascolani, Margaret
Peroxidación lipídica y estrés laboral en trabajadores de una universidad privada del norte de Perú
Peroxidación lipídica y estrés laboral en trabajadores de una universidad privada del norte de Perú Vol. 23 Núm. 1 Pág. 10
2023 Horizonte médico
Arce Gil, Zhandra Lopez López, Elmer Asalde Ramos, Rubén Cortez Vidal, Marilia Loaiza Chumacero, Sandra
“No estoy seguro de querer continuar”
“No estoy seguro de querer continuar” Vol. 3 Núm. 1 Pág. 99-114
2023 Revista internacional de pedagogía e innovación educativa
Quintana Orts, Cirenia Mérida López, Sergio Extremera Pacheco, Natalio
Inteligencia emocional, afrontamiento resiliente y compromiso ocupacional del profesorado novel
Inteligencia emocional, afrontamiento resiliente y compromiso ocupacional del profesorado novel Núm. 45 Pág. 31-50 ARTICULO
2023 ESE
Mérida López, Sergio Quintana Orts, Cirenia Rey Peña, Lourdes Extremera Pacheco, Natalio
Perfiles resilientes y su influencia en tecnoestrés entre el profesorado de secundaria
Perfiles resilientes y su influencia en tecnoestrés entre el profesorado de secundaria Vol. 21 Núm. 59 Pág. 81-102 ARTICULO
2023 Electronic journal of research in educational psychology
Suriá Martínez, Raquel
Use of technologies, techniques and their influence on academic performance in university students
Use of technologies, techniques and their influence on academic performance in university students Vol. 53 Núm. 2 Pág. 33-42
2023 Anuario de psicología
Suriá Martínez, Raquel
Taking a step towards understanding interactions between teacher efficacy in behavior management and the social learning environment
Taking a step towards understanding interactions between teacher efficacy in behavior management and the social learning environment Vol. 38 Núm. 3 Pág. 1129-1144
2023 European journal of psychology of education
Bapst, Malika Genoud, Philippe Hascoët, Marine
Managing problem behavior and the role of metacognitive skills
Managing problem behavior and the role of metacognitive skills Vol. 38 Núm. 3 Pág. 1227-1250
2023 European journal of psychology of education
Cheruvalath, Reena Gaude, Ajay
The Impact of Sports Activities and Teaching Quality on Negative Emotions of Vietnamese Teachers
The Impact of Sports Activities and Teaching Quality on Negative Emotions of Vietnamese Teachers Vol. 31 Núm. 2 Pág. 248-259 ARTICULO
2022 Revista de psicología del deporte
Ngoc Diep, Le Thi
Resilience as a Crucial Training Topic in Teacher Induction Plans
Resilience as a Crucial Training Topic in Teacher Induction Plans Pág. 67-95
2021 Teacher Induction and Mentoring
Regalado, Alicia Mena Marcos, Juan José Gratacós, Gloria
Analyzing the role of emotional intelligence on work engagement among teachers. An application of the job demands-resources theory
Analyzing the role of emotional intelligence on work engagement among teachers. An application of the job demands-resources theory
2021 Universidad de Málaga
Mérida López, Sergio

* Último cálculo de métricas Dialnet: 16-Jun-2024