How true is grit? Assessing its relations to high school and college students’ personality characteristics, self-regulation, engagement, and achievement. (2017) Muenks, Katherine Wigfield, Allan Yang, Ji Seung O'Neal, Colleen R. Journal of educational psychology Vol. 109 Núm. 5 Pág. 599-620
- Número de citas: 9 (0.0% autocitas)
-
Ámbito Citas PSICOLOGIA 6 EDUCACION 5 COMUNICACION 1
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 1
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
Determinación y creatividad en tiempos de pandemia Vol. 24 Núm. 1 Pág. 301-328 ARTICULO | 2024 | Etic@net |
Álvarez Huerta, Paula
Larrea Hermida, Iñaki
Muela Aparicio, Alexander
Azkarate Iturbe, Oxel
Carpintero Martin, Ana Belen
Vitoria Gallastegui, José Ramón
|
An integrated model of school students’ academic achievement and life satisfaction. Linking soft skills, extracurricular activities, self-regulated learning, motivation, and emotions Vol. 38 Núm. 1 Pág. 109-130 ARTICULO | 2023 | European journal of psychology of education |
Feraco, Tommaso
Resnati, Dario
Fregonese, Davide
Spoto, Andrea
Meneghetti, Chiara
|
Versión Portuguesa de la Escala Grit de Oviedo Vol. 51 Núm. 2 Pág. 113-120 ARTICULO | 2022 | Aula abierta |
Postigo Gutiérrez, Álvaro
Mendes, Ana
García Cueto, Eduardo
Almeida, Leandro S.
|
True grit Vol. 10 Núm. 1 Pág. 73-87 ARTICULO | 2021 | International Journal of Educational Psychology |
Allen, Rosie Elizabeth
Kannangara, Chathurika
Carson, Jerome
|
Temporal Stability of Grit and School Performance in Adolescents: A Longitudinal Perspective Vol. 27 Núm. 1 Pág. 77-84 ARTICULO | 2021 | Psicología educativa |
Postigo Gutiérrez, Álvaro
Cuesta Izquierdo, Marcelino
Fernández Alonso, Rubén
García Cueto, Eduardo
Muñiz Fernández, José
|
¿La determinación garantiza que los estudiantes incurran en la deshonestidad académica? Vol. 15 Núm. 29 Pág. 1 | 2021 | Panorama |
Herdian, Herdian
Wahidah, Fatin RN
|
Validación de la estructura psicométrica de las escalas Grit-O y Grit-S en el contexto colombiano y su relación con el éxito académico Vol. 24 Núm. 2 Pág. 95-110 | 2021 | Acta Colombiana de Psicología |
Collantes-Tique, Natalia
Pineda-Parra, Julieth Andrea
Ortiz-Otálo, Cristian David
Ramírez Castañeda, Santiago
Jiménez-Pachón, Catalina
Quintero-Ovalle, Christopher
Riveros-Munévar, Fernando
Uribe Moreno, Miguel E.
|
Grit as a Predictor and Outcome of Educational, Professional, and Personal Success Vol. 26 Núm. 2 Pág. 163-174 ARTICULO | 2020 | Psicología educativa |
Fernández Martín, Francisco D.
Arco Tirado, José Luis
Hervás Torres, Miriam
|
Validation of the Grit Scale and the Treatment Self-Regulation Questionnaire (TSRQ) in the Mexican context Vol. 51 Núm. 1 Pág. 9-18 | 2019 | Revista Latinoamericana de Psicología |
Marentes Castillo, Maria
Zamarripa Rivera, Jorge
Castillo Fernández, Isabel
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 27-Oct-2024