How true is grit? Assessing its relations to high school and college students’ personality characteristics, self-regulation, engagement, and achievement. (2017) Muenks, Katherine Wigfield, Allan Yang, Ji Seung O'Neal, Colleen R. Journal of educational psychology Vol. 109 Núm. 5 Pág. 599-620

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 1

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Determinación y creatividad en tiempos de pandemia
Determinación y creatividad en tiempos de pandemia Vol. 24 Núm. 1 Pág. 301-328 ARTICULO
2024 Etic@net
Álvarez Huerta, Paula Larrea Hermida, Iñaki Muela Aparicio, Alexander Azkarate Iturbe, Oxel Carpintero Martin, Ana Belen Vitoria Gallastegui, José Ramón
An integrated model of school students’ academic achievement and life satisfaction. Linking soft skills, extracurricular activities, self-regulated learning, motivation, and emotions
An integrated model of school students’ academic achievement and life satisfaction. Linking soft skills, extracurricular activities, self-regulated learning, motivation, and emotions Vol. 38 Núm. 1 Pág. 109-130 ARTICULO
2023 European journal of psychology of education
Feraco, Tommaso Resnati, Dario Fregonese, Davide Spoto, Andrea Meneghetti, Chiara
Versión Portuguesa de la Escala Grit de Oviedo
Versión Portuguesa de la Escala Grit de Oviedo Vol. 51 Núm. 2 Pág. 113-120 ARTICULO
2022 Aula abierta
Postigo Gutiérrez, Álvaro Mendes, Ana García Cueto, Eduardo Almeida, Leandro S.
True grit
True grit Vol. 10 Núm. 1 Pág. 73-87 ARTICULO
2021 International Journal of Educational Psychology
Allen, Rosie Elizabeth Kannangara, Chathurika Carson, Jerome
Temporal Stability of Grit and School Performance in Adolescents: A Longitudinal Perspective
Temporal Stability of Grit and School Performance in Adolescents: A Longitudinal Perspective Vol. 27 Núm. 1 Pág. 77-84 ARTICULO
2021 Psicología educativa
Postigo Gutiérrez, Álvaro Cuesta Izquierdo, Marcelino Fernández Alonso, Rubén García Cueto, Eduardo Muñiz Fernández, José
¿La determinación garantiza que los estudiantes incurran en la deshonestidad académica?
¿La determinación garantiza que los estudiantes incurran en la deshonestidad académica? Vol. 15 Núm. 29 Pág. 1
2021 Panorama
Herdian, Herdian Wahidah, Fatin RN
Validación de la estructura psicométrica de las escalas Grit-O y Grit-S en el contexto colombiano y su relación con el éxito académico
Validación de la estructura psicométrica de las escalas Grit-O y Grit-S en el contexto colombiano y su relación con el éxito académico Vol. 24 Núm. 2 Pág. 95-110
2021 Acta Colombiana de Psicología
Collantes-Tique, Natalia Pineda-Parra, Julieth Andrea Ortiz-Otálo, Cristian David Ramírez Castañeda, Santiago Jiménez-Pachón, Catalina Quintero-Ovalle, Christopher Riveros-Munévar, Fernando Uribe Moreno, Miguel E.
Grit as a Predictor and Outcome of Educational, Professional, and Personal Success
Grit as a Predictor and Outcome of Educational, Professional, and Personal Success Vol. 26 Núm. 2 Pág. 163-174 ARTICULO
2020 Psicología educativa
Fernández Martín, Francisco D. Arco Tirado, José Luis Hervás Torres, Miriam
Validation of the Grit Scale and the Treatment Self-Regulation Questionnaire (TSRQ) in the Mexican context
Validation of the Grit Scale and the Treatment Self-Regulation Questionnaire (TSRQ) in the Mexican context Vol. 51 Núm. 1 Pág. 9-18
2019 Revista Latinoamericana de Psicología
Marentes Castillo, Maria Zamarripa Rivera, Jorge Castillo Fernández, Isabel

* Último cálculo de métricas Dialnet: 27-Oct-2024