The Decolonial Option in English Teaching (2016) Kumaravadivelu, B. TESOL quarterly. a journal for teachers of English to speakers of other languages and of standard English as a second dialect Vol. 50 Núm. 1 Pág. 66-85
- Número de citas: 27 (0.0% autocitas)
-
Ámbito Citas EDUCACION 15 LINGUISTICA 5 MULTIDISCIPLINAR 2 FILOLOGIA MODERNA 1 FILOLOGIA HISPANICA 1 FILOLOGIAS 1
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 2
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
Estudiantes-profesores de lenguas extranjeras Núm. 40 Pág. 186-208 ARTICULO | 2024 | Zona próxima |
Aguirre Garzón, Edgar Augusto
Salazar Sierra, Adriana
Ubaque Casallas, Diego
López Hurtado, María Eugenia
|
Critical Interculturality and EFL Textbooks Vol. 22 Núm. 1 Pág. 57-74 | 2024 | Guillermo de Ockham |
Oviedo Gomez, Hans Humberto
|
Descolonizar Materiales de Inglés Vol. 8 Núm. 2 Pág. 6773-6796 | 2024 | Ciencia Latina |
Charry Londoño, Valentina
Laguna Pulido, Jason Fabian
Felipe Campos, Cristian
Linares Velasquez, Karoll Valentina
Rodríguez Granados, Ingrid Johanna
|
Teacher Identity in Language Pedagogy. A Narrative Perspective from Two Colombian Teacher Educators’ Experience Núm. 58 Pág. 140-154 | 2023 | Folios |
Ubaque Casallas, Diego
|
Imagined Identities and Imagined Communities Vol. 25 Núm. 1 Pág. 213-228 | 2023 | Profile |
Ovalle Quiroz, Marcela
González, Adriana
|
Necesidades de formación profesional docente en la enseñanza del inglés Vol. 47 Núm. 1 Pág. 194-209 | 2023 | Educación |
Brand Fonseca, Kevin Armando
Barrantes Elizondo, Lena
Segura Arias, Roger
Arguedas Zúñiga, Roberto
|
How did Undergraduate Public University Students Perceive the covid-19 Pandemic? Núm. 58 Pág. 111-125 | 2023 | Folios |
Ruiz Gómez, Linda Johana
|
(Auto) reflexão sobre uma aula remota de língua inglesa de orientação decolonial por meio da análise dialógica de memes Vol. 8 Núm. 0 Pág. 6 ARTICULO | 2022 | EntreLínguas |
Lima, Samuel de Carvalho
|
Representations of foreign English teachers in Colombian newspapers Vol. 55 Núm. 108 Pág. 6-36 ARTICULO | 2022 | Revista signos |
Correa, Doris
Flórez, Iván
|
Profiling Academic Research on Language Teacher Identities Vol. 29 Núm. 2 Pág. 1-22 | 2022 | HOW |
Fen Liu, Yi
|
Knowledge-Base in ELT Education: A Narrative-Driven Discussion Vol. 29 Núm. 1 Pág. 1-18 | 2022 | HOW |
Yicely Castro Gárces, Angela
|
Promoting Dialogic Action through the Expansion of English Language Learners’ Communicative Repertoires Vol. 29 Núm. 1 Pág. 1-21 | 2022 | HOW |
Gómez Giraldo, John Steven
|
Social justice teacher education and culturally democratic Pedagogy Núm. 1 Pág. 192-214 ARTICULO | 2022 | Aula de encuentro |
Moreira, Maria Alfredo
|
Disrupting Colonial Tensions in Initial Language Teacher Education Vol. 27 Núm. 3 Pág. 627-645 ARTICULO | 2022 | Íkala |
Granados Beltrán, Carlo
|
English Instructors Navigating Decoloniality with Afro Colombian and Indigenous University Students Vol. 27 Núm. 3 Pág. 783-802 ARTICULO | 2022 | Íkala |
Gutierrez, Claudia Patricia
Aguirre Ortega, Maure
|
Escritores de libros de texto en inglés Núm. 2 Pág. 73-86 | 2022 | Revista Interdisciplinar Arista-Crítica |
Mendez Lara, Jeisson Steven
|
Ecology, cultural awareness, anti-racism and critical thinking Vol. 12 Núm. 1 Pág. 8-24 ARTICULO | 2021 | Ecozon@ [Ecozona] |
Braselmann, Silke
Glas, Katharina
Volkmann, Laurenz
|
Local Epistemological Perceptions that Underlie EFL Literature and Teaching Practices in Colombia Vol. 28 Núm. 2 Pág. 1-21 | 2021 | HOW |
Bonilla Mora, Martha Isabel
López Urbina, Johanna Patricia
|
Language Pedagogy and Identity. Learning from Teachers’ Narratives in the Colombian ELT Vol. 28 Núm. 2 Pág. 1-20 | 2021 | HOW |
Ubaque Casallas, Diego Fernando
|
Decolonizing English Language Teaching in Colombia Vol. 23 Núm. 2 Pág. 166-181 | 2021 | Colombian Applied Linguistics |
Fandiño Parra, Yamith José
|
Language Pedagogy and Teacher Identity: A Decolonial Lens to English Language Teaching From a Teacher Educator’s Experience Vol. 23 Núm. 2 Pág. 199-214 | 2021 | Profile |
Ubaque Casallas, Diego
|
Re-Signifying Teacher Epistemologies Through Lesson Planning Vol. 22 Núm. 2 Pág. 131-144 | 2020 | Profile |
Estévez Casellas, Cordelia
Aguirre Garzón, Edgar Augusto
|
Becoming Language Teacher-Researchers in a Research Seedbed Vol. 22 Núm. 1 Pág. 159-173 | 2020 | Profile |
Mesa Villa, Claudia Patricia
Gómez-Giraldo, John S.
Arango Montes, Rodolfo
|
Fostering Critical Perspectives Among Future Teachers of English Vol. 24 Núm. 3 Pág. 607-618 | 2019 | Íkala |
Barros del Río, María Amor
|
Returning to our SELF, Cultivating Transformative Learning Vol. 9 Núm. 3 Pág. 293-318 ARTICULO | 2019 | REMIE |
Safari, Parvin
|
Revisiting the Need for Critical Research in Undergraduate Colombian English Language Teaching Vol. 25 Núm. 1 Pág. 174-193 | 2018 | HOW |
Granados Beltrán, Carlo
|
The English Textbook. Tensions from an Intercultural Perspective Núm. 17 Pág. 230-259 RESENA_BIBLIOGRAFICA | 2018 | Gist |
Núñez Pardo, Astrid
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 11-Aug-2024