The relationship among self-concept, self-efficacy, and performance in mathematics during secondary school. (2003) Pietsch, James Walker, Richard L. Chapman, Elaine Journal of educational psychology Vol. 95 Núm. 3 Pág. 589-603
- Número de citas: 11 (0.0% autocitas)
-
Ámbito Citas PSICOLOGIA 7 EDUCACION 4
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 1
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
Knowledge of neuroscience boosts motivation and awareness of learning strategies in science vocational education students Vol. 1 Núm. 2 Pág. 22-36 | 2021 | Journal of neuroeducation = revista de neuroeducación = revista de neuroeducació |
Ruiz Mejías, Marcel
Pérez, Nora
Carrió Llach, Mar
|
Factors Affecting Mathematics Performance of Junior High School Students Vol. 15 Núm. 1 Pág. 12 | 2020 | International Electronic Journal of Mathematics Education |
Peteros, Emerson
Gamboa, Antonietta
Etcuban, Jonathan O.
Dinauanao, Aahron
Sitoy, Regina
Arcadio, Redjie
|
Relations among Engagement, Self-Efficacy, and Anxiety in Mathematics among Omani Students Vol. 17 Núm. 48 Pág. 241-266 ARTICULO | 2019 | Electronic journal of research in educational psychology |
Abu-Hilal, Maher M.
Al Abed, Adnan S.
|
Competence and affect dimensions of self-concept among higher education students Vol. 33 Núm. 4 Pág. 649-663 ARTICULO | 2018 | European journal of psychology of education |
Burns, Richard A.
Crisp, Dimity A.
Burns, Robert B.
|
Validación de una escala sobre actitudes hacia la Historia para estudiantes de secundaria Vol. 18 Núm. 1 Pág. 5 | 2018 | Revista Evaluar |
Yáñez Marquina, Lara
Pereda Herrero, Visitación
Palmeiro, Ricardo
Velasco Luzuriaga, Erlantz
|
Las actitudes hacia las matemáticas Vol. 19 Núm. 1 Pág. 67-91 ARTICULO | 2014 | Revista de psicodidáctica |
Palacios Picos, Andrés
Arias González, Víctor
Arias Martínez, Benito
|
A structural model of cognitive-motivational variables as explanatory factors of academic achievement in Spanish Language and Mathematics Vol. 28 Núm. 1 Pág. 45-54 ARTICULO | 2012 | Anales de psicología |
Miñano Pérez, Pablo
Gilar Corbí, Raquel
Castejón Costa, Juan Luis
|
An Explanatory Model of Academic Achievement based on Aptitudes, Goal Orientations, Self-Concept and Learning Strategies Vol. 15 Núm. 1 Pág. 48-60 ARTICULO | 2012 | The Spanish Journal of Psychology |
Miñano Pérez, Pablo
Castejón Costa, Juan Luis
Gilar Corbí, Raquel
|
Efecto mediador del locus de Control en la relación causal entre percepción de los alumnos de la expectación docente y su autoestima Vol. 10 Núm. 27 Pág. 713-736 ARTICULO | 2012 | Electronic journal of research in educational psychology |
Prihadi, Kususanto
Hairul, Nizam Ismail
Hazri, Jamil
|
Logro en matemáticas, autorregulación del aprendizaje y estilo cognitivo Vol. 19 Núm. 2 Pág. 39-50 ARTICULO | 2012 | Suma Psicológica |
López Vargas, Omar
Hederich Martínez, Christian
Camargo Uribe, Ángela
|
Las actitudes hacia las Matemáticas. Análisis descriptivo de un estudio de caso exploratorio centrado en la Educación Matemática de familiares Vol. 9 Núm. 2 Pág. 116-132 ARTICULO | 2011 | Revista de investigación en educación |
Estrada Roca, Assumpta
Díez Palomar, Francisco Javier
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 27-Oct-2024