Willingness to Communicate in a Second Language: The Japanese EFL Context (2002) Yashima, T. Modern language journal Vol. 86 Núm. 1 Pág. 54-66

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 0

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Participar o no participar
Participar o no participar Núm. 19 Pág. 44-55
2024 Revista de lingüística y lenguas aplicadas
Chacón García, Carmen Chen, Wei
Classroom willingness to communicate among EFL secondary school students in Poland and Spain
Classroom willingness to communicate among EFL secondary school students in Poland and Spain Núm. 42 Pág. 179-196 ARTICULO
2024 Porta Linguarum
Napiórkowska, Marta Barrios, Elvira
EFL Students’ Suggestions to Maintain Their Willingness to Communicate in Online English Language Lessons
EFL Students’ Suggestions to Maintain Their Willingness to Communicate in Online English Language Lessons Núm. 26 Pág. 26
2023 Gist
DARIYEMEZ, Tevfik YASTIBAŞ, Ahmet Erdost
Telecolaboración y predisposición a hablar en inglés del alumnado de educación secundaria
Telecolaboración y predisposición a hablar en inglés del alumnado de educación secundaria Vol. 12 Núm. 4 Pág. 1-10
2022 Human Review
Napiórkowska, Marta
The impact of enjoyment and anxiety on English-language learners’ willingness to communicate
The impact of enjoyment and anxiety on English-language learners’ willingness to communicate Núm. 155 Pág. 6 ARTICULO
2022 Vivat Academia
Bensalem, Elias
The Ideal L2 Self as a Factor of Self-Motivation in Willingness to Communicate
The Ideal L2 Self as a Factor of Self-Motivation in Willingness to Communicate Vol. 9 Núm. 2 Pág. 189-202
2021 International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education
Šafranj, Jelisaveta Gojkov Rajić, Aleksandra Bogdanović, Vesna
¡Que nadie te quite la palabra! Estrategias para aumentar la disposición a comunicarse en el aula de ELE
¡Que nadie te quite la palabra! Estrategias para aumentar la disposición a comunicarse en el aula de ELE Núm. 16 Pág. 103-116 ARTICULO
2020 Foro de profesores de E/LE
Cordeiro, Dayane Mónica
Do prospective primary school teachers suffer from Foreign Language Anxiety (FLA) in Spain
Do prospective primary school teachers suffer from Foreign Language Anxiety (FLA) in Spain Núm. 16 Pág. 9-30 ARTICULO
2019 VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
Amengual Pizarro, Marian
Exploring the L2 Motivational Self System in Spain
Exploring the L2 Motivational Self System in Spain Núm. 17 Pág. 43-73 ARTICULO
2019 Journal of English Studies
Brady, Imelda Katherine
Examining the Role of Emotioncy in Willingness to Communicate
Examining the Role of Emotioncy in Willingness to Communicate Vol. 24 Núm. 2 Pág. 6 ARTICULO
2019 Revista de psicodidáctica
Makiabadi, Hossein Pishghadam, Reza Meidani, Elham Naji Khajavy, Gholam Hassan
Aprendizaje simultáneo del inglés y el español en China
Aprendizaje simultáneo del inglés y el español en China Vol. 52 Núm. 100 Pág. 381-406 ARTICULO
2019 Revista signos
Lu, Xiuchuan Zheng, Yongyan Ren, Wei
Culture and motivation in English for hospitality students
Culture and motivation in English for hospitality students Vol. 23 Núm. 2 Pág. 334-358 ARTICULO
2017 LFE
Fielden Burns, Laura Victoria Rico García, María Mercedes
La influencia de la percepción de la propia competencia lingüística en la participación en la clase de ELE
La influencia de la percepción de la propia competencia lingüística en la participación en la clase de ELE Núm. 22 Pág. 4 ARTICULO
2016 MarcoELE
Hsieh, Su Yn
Initial career motives and demotivation in teaching English as a foreign language
Initial career motives and demotivation in teaching English as a foreign language Núm. 24 Pág. 77-92 ARTICULO
2015 Porta Linguarum
Kim, Tae Young Kim, Yoon-Kyoung
"In New Zealand I feel more confidence"
"In New Zealand I feel more confidence" Vol. 15 Núm. 2 Pág. 61-80 ARTICULO
2015 IJES
Cameron, Denise
Factors affecting willingness to communicate in a Spanish university context
Factors affecting willingness to communicate in a Spanish university context Vol. 14 Núm. 2 Pág. 39-55 ARTICULO
2014 IJES
Lahuerta Martínez, Ana Cristina
Anxiety in Spanish EFL students in different university degree programmes
Anxiety in Spanish EFL students in different university degree programmes Vol. 29 Núm. 2 Pág. 335-344 ARTICULO
2013 Anales de psicología
Arnaiz Castro, Patricia Guillén García, Félix
Foreign language anxiety in a spanish university setting
Foreign language anxiety in a spanish university setting Vol. 17 Núm. 1 Pág. 5-26 ARTICULO
2012 Revista de psicodidáctica
Arnaiz Castro, Patricia Guillén García, Félix
Complexity of L2 Motivation in an Asian ESL Setting
Complexity of L2 Motivation in an Asian ESL Setting Núm. 18 Pág. 115-132 ARTICULO
2012 Porta Linguarum
Shahbaz, Muhammad Liu, Yongbing
The role of motivarion and age in vocabulary knowledge
The role of motivarion and age in vocabulary knowledge Núm. 9 Pág. 39-62 ARTICULO
2012 VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
Fernández Fontecha, Almudena Terrazas Gallego, Melania
Motivation and Second Language Acquisition
Motivation and Second Language Acquisition Núm. 8 Pág. 9-20 ARTICULO
2007 Porta Linguarum
Gardner, R.C.
A study of the relationship between Spanish undergraduates' motivational factors and foreing language achievement
A study of the relationship between Spanish undergraduates' motivational factors and foreing language achievement Núm. 9 Pág. 115-138
2002 LFE
Lahuerta Martínez, Ana Cristina

* Último cálculo de métricas Dialnet: 13-Oct-2024