Language learning motivation: Expanding the theoretical framework (1994) Shearin, Jill Oxford, Rebecca Modern language journal Vol. 78 Núm. 1 Pág. 12-28

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 3

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Emociones, plurilingüismo e interculturalidad:
Emociones, plurilingüismo e interculturalidad: Núm. 38 Pág. 131-168 ARTICULO
2023 Tejuelo
Céspedes Suárez, Carmen
Lexical availability and motivation in CLIL
Lexical availability and motivation in CLIL
2022 Universidad de La Rioja
Geoghegan, Leah
El futuro profesorado escolar y el inglés
El futuro profesorado escolar y el inglés Vol. 25 Núm. 1 Pág. 319-337 ARTICULO
2021 Profesorado
Aranberri Monasterio, Nora Bereziartua Etxeberria, Garbiñe Boillos Pereira, María del Mar
Strategies to Enhance or Maintain Motivation in Learning a Foreign Language
Strategies to Enhance or Maintain Motivation in Learning a Foreign Language Vol. 22 Núm. 1 Pág. 175-188
2020 Profile
Muñoz Restrepo, Ana Ramírez, Marta Gaviria, Sandra
Investigating the Connection Between Achievement Goal Theory and Goal-setting Theory
Investigating the Connection Between Achievement Goal Theory and Goal-setting Theory Vol. 103 Núm. 3 Pág. 387-402 ARTICULO
2020 Hispania
Miller, Alyssia M.
Psychological needs, mixed self-perceptions, well-being and emotional, and behavioral difficulties: adolescent students’ perceptions
Psychological needs, mixed self-perceptions, well-being and emotional, and behavioral difficulties: adolescent students’ perceptions Vol. 35 Núm. 4 Pág. 775-793 ARTICULO
2020 European journal of psychology of education
Poulou, Maria Norwich, B.
Verbal evidence of task-related strategies in EFL
Verbal evidence of task-related strategies in EFL Vol. 20 Núm. 3 Pág. 1-28 ARTICULO
2020 IJES
Azpilicueta Martínez, Raúl
Training tutors to promote self-directed learning among university-bound English language students
Training tutors to promote self-directed learning among university-bound English language students Vol. 2 Núm. 1 Pág. 91-103 ARTICULO
2020 ÑEMITỸRÃ
Williamson Hawkins, Melissa Prado, Josephine Austin, Julia S.
Factors that influence Ecuadorian university students’ motivation towards English learning
Factors that influence Ecuadorian university students’ motivation towards English learning Vol. 5 Núm. 2 Pág. 736-766 ARTICULO
2019 Dominio de las Ciencias
Ortega Auquilla, Diego P. Tamayo Maggi, Mónica R. Hidalgo Camacho, Cynthia Soledad Auccahuallpa Fernández, Roxana
Relationships among Perceptual Learning Style, the Ideal L2 Self, and Motivated L2 Behavior in College Language Learners
Relationships among Perceptual Learning Style, the Ideal L2 Self, and Motivated L2 Behavior in College Language Learners Núm. 30 Pág. 7-22 ARTICULO
2018 Porta Linguarum
Kim, Tae Young Kim, Miso
Aplicación del Blogging y/o Google Docs para fomentar la competencia en producción escrita en la enseñanza del inglés
Aplicación del Blogging y/o Google Docs para fomentar la competencia en producción escrita en la enseñanza del inglés Núm. 1 Pág. 43-59 ARTICULO
2018 UTE Teaching & Technology
Montaner Villalba, Salvador
Oral Competence in English at the end of Primary Education
Oral Competence in English at the end of Primary Education Núm. 28 Pág. 37-48 ARTICULO
2017 Porta Linguarum
Cantón Mayo, Isabel Pérez Barrioluengo, Elena
La lectura y el aprendizaje de gramática a través de teléfonos móviles
La lectura y el aprendizaje de gramática a través de teléfonos móviles Vol. 21 Núm. 1 Pág. 153-172 OTRO
2016 Enunciación
Wang, Shudong Smith, Simon
Monetary and Career based Motives at the Core of EFL Programs
Monetary and Career based Motives at the Core of EFL Programs Núm. 12 Pág. 152-173 ARTICULO
2016 Gist
Fallas Escobar, Christian Ennser Kananen, Johanna Bigelow, Martha
Motivation in a French L2 context
Motivation in a French L2 context Núm. 13 Pág. 93-126 ARTICULO
2016 VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
Denies, Katrijn Magnus, Ilse Desmet, Piet Gielen, Sarah Heyvaert, Liesbet Janssen, Rianne
Motivation to Learn English and School Grade Level: The Case of Newly Arrived Hong Kong Students
Motivation to Learn English and School Grade Level: The Case of Newly Arrived Hong Kong Students Núm. 21 Pág. 37-50 ARTICULO
2014 Porta Linguarum
Wong, Ruth M. H.
Creencias y representaciones de los profesores de lenguas extranjeras sobre la influencia de los factores motivacionales y emocionales en los alumnos y en las alumnas
Creencias y representaciones de los profesores de lenguas extranjeras sobre la influencia de los factores motivacionales y emocionales en los alumnos y en las alumnas Núm. 21 Pág. 183-198 ARTICULO
2014 Porta Linguarum
Rodríguez Pérez, María de las Nieves
Medición de la auto-percepción de competencias narrativas orales y la ansiedad en el contexto de EFL
Medición de la auto-percepción de competencias narrativas orales y la ansiedad en el contexto de EFL Vol. 10 Núm. 28 Pág. 1343-1382 ARTICULO
2012 Electronic journal of research in educational psychology
Faber, Günter
Implicaciones metodológicas de la autonomía en el aprendizaje lingüístico
Implicaciones metodológicas de la autonomía en el aprendizaje lingüístico Núm. 20 Pág. 151-176 ARTICULO
2011 El Guiniguada
Ramón Molina, Elisa
Factores virtuosos en el proceso de aprendizaje y su posible aplicación a la enseñanza de ELE:
Factores virtuosos en el proceso de aprendizaje y su posible aplicación a la enseñanza de ELE: Núm. 19 Pág. 23-37 ARTICULO
2007 Cuadernos CANELA
Fernández Lázaro, Gisele
A study of the relationship between Spanish undergraduates' motivational factors and foreing language achievement
A study of the relationship between Spanish undergraduates' motivational factors and foreing language achievement Núm. 9 Pág. 115-138
2002 LFE
Lahuerta Martínez, Ana Cristina

* Último cálculo de métricas Dialnet: 10-Nov-2024