págs. 9-22
págs. 23-27
págs. 28-41
Indigenous intellectuals and activists: From social justice to human rights
págs. 43-56
An exercise in recasting history using modern scholarship: The case of the tres niños mártires de Tlaxcala
págs. 57-71
Marcos: El icono desconocido: El uso del mito como herramienta política del EZLN mexicano
págs. 72-86
págs. 87-103
A school of art and an open studio: Communal memories and art in post-war El Salvador
págs. 133-137
págs. 139-144
The myth of the Mexican "nation": Whose ethnicity is it?
Linda L. Grabner-Coronel (res.)
Es reseña de:
Nationalist myths and ethnic identities: Indigenous intellectuals and the Mexican State
Natividad Gutiérrez
Nebraska : University of Nebraska Press, 1999
págs. 147-149
Through the eyes of the panther
Benjamin Burgess (res.)
Es reseña de:
I Hear the Train: Reflections, Inventions, Refractions
Louis Owens
University of Oklahoma Press, 2001
págs. 150-152
Manipulando los hilos del poder: Movimientos indígen as en Colombia, Guatemala y Brasil
Serafín M. Coronel Molina (res.)
Es reseña de:
Indigenous Movements, Self-Representation, and the State in Latin America
Kay B. Warren, Jean E. Jackson
University of Texas Press, 2002
págs. 153-155
Comparsas: Mestizo identities and representation
Rodolfo L. Meyer Mendoza (res.)
Es reseña de:
Shaping Society Through Dance: Mestizo Ritual Performance in the Peruvian Andes
Zoila Mendoza
University of Chicago Press, 2000
págs. 156-159
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados