Introduction: Reframing the Fifties
págs. 5-30
Of periodizations and paradigms: The Fifties comparative perspective
Paulo Antonio Paranaguá
págs. 31-44
págs. 45-76
Cityscapes and Alienation: Buenos Aires in the Argentine Cinema, 1950-1960
págs. 77-92
Notes on labor and the intellectual sector in Argentina cinema in 1958: "Tire Dié" and "El jefe"
Kathleen Newman
págs. 93-100
págs. 101-126
The Sao Paulo Connection: The Companhia Cinematográfica Vera Cruz and "O Caganceiro"
Ana López
págs. 127-154
"Dicen que soy comunista": Nationalist Anticommunism in Mexican Cinema of the 1950s
págs. 155-172
Carlos Schlieper, la comedia de autor
Ronald Melzer
págs. 173-192
Documentary Discourses and National Identity: Humberto Mauro's Brasiliana Series an Linduarte Noronha's "Aruanda"
págs. 193-206
"Araya" Acroo time and space: Competing Canosn of National and Internationa Film History
págs. 207-236
The American Buñuel: "The Young One" and the Politics of Exile
Margarita De La Vega Hurtado
págs. 237-248
Retrieving Orson Welles Suspended Inter-American film, "It's All True"
Catherine L. Benamou
págs. 249-276
Bajo cinco banderas: el cine multinacional de Carlos Hugo Christensen
págs. 277-326
págs. 327-340
La langosta Azul: Nereo López recuerda
pág. 341
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados