Este libro de texto explora el uso de la simulación en el contexto de la educación y la internacionalización. La simulación se divide en fases y estos elementos son discutidos por expertos, la mayoría de los cuales tienen una larga tradición en la aplicación de la simulación. La simulación se trata con referencias a las necesidades específicas de los profesionales, educadores e investigadores al iniciar y desarrollar la simulación en diferentes campos de estudio, con referencia específica a la formación del profesorado.
Este volumen se centra en presentar la simulación como un medio para facilitar la apertura de los estudiantes a la complejidad y el desarrollo de habilidades interculturales a través del intercambio virtual. Por lo tanto, proporciona a educadores e investigadores un recurso conceptual y práctico que aborda el papel fundamental de la complejidad cognitiva y metacognitiva en la educación de futuros profesionales globales a través de la pedagogía intercultural.
Al rastrear las raíces de la simulación y delinear un marco para apoyar el aprendizaje profesional a través de la investigación basada en la experiencia, este libro de texto resultará invaluable para los formadores de docentes, profesionales e investigadores interesados en la simulación.
This textbook explores the use of simulation within the context of education and internationalization. Simulation is broken down into its phases and these elements are discussed by experts, most of whom have long tradition in the application of simulation. Simulation is treated with references to the specific needs of practitioners, educators and researchers in initiating and developing simulation in different fields of study, with specific reference to teacher education.
This volume focuses on presenting simulation as a means to facilitating students' openness to complexity and development of intercultural skills through virtual exchange. Thus, it provides educators and researchers with a conceptual and practical resource that tackles the critical role of cognitive and metacognitive complexity in the education of future global professionals through intercultural pedagogy.
By tracing the roots of simulation and outlining a framework to support professional learning through experiential-based research, this textbook will prove invaluable for teacher trainers, practitioners and researchers interested in simulation.
págs. 3-17
A roadmap to simulation in education
Elyssebeth Leigh, Irwyn Shepherd, Amanda Davies, Elizabeth Tipton
págs. 19-41
págs. 43-51
págs. 53-85
págs. 87-114
Debriefing: a practical guide
págs. 115-214
págs. 215-251
págs. 253-267
págs. 271-282
págs. 283-298
págs. 299-311
‘Literature always anticipates life’: selecting target language literary texts for simulation
págs. 313-322
págs. 323-335
págs. 337-345
págs. 349-359
A wider perspective on simulation and virtual exchange in teacher training: developing a holistic view of practitioner development
págs. 360-368
págs. 369-380
Simulation + virtual exchange in english for specific purposes: “The case of marketing across cultures” and “think local, work global in virtual teams”
págs. 381-394
págs. 395-404
págs. 407-411
Sample 1: simulation EUCO-ES Project
págs. 413-419
Sample 2: The school of Valtance (version 2)
págs. 421-431
Sample 3: ground rules
págs. 433-437
Sample 4: northlence school
págs. 439-443
págs. 445-449
Sample 6: code update
págs. 451-455
Sample 7: inside the gesell chamber
págs. 457-469
Sample 8: mission hospital
págs. 471-476
Sample 9: joint campus
págs. 477-481
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados