La campanya electoral al Parlament de Catalunya del 16 de novembre de 2003 va planbtejar dues qüestions fonamentals: quina nova majoria governaria la Generalitat i qui seria el nou President després de Jordi Pujol. Amb majoria absoluta del Partit Popular a l'estat espanyol, la campanya fou considerada d'alta intensitat. Les negociacions posteriors donaren pas al primer govern tripartit, presidit per Pasqual Maragall. Aquest estudi aborda l'anàlisi rigurosa de la Campanya des de perspectives i metologies complementàries en el marc de la comunicació política.
És el tercer estudi dedicat a les campanyes electorals catalanes després dels anteriors corresponents a les eleccions de 1995 i 1999. Diferents equips d'experts i analistes (F. Pallarés, J. Muñoz, L. López, M. Obradors, C. Pont, J. Pericot, A. Capdevila, I. Pintor, J. Gifreu, J.M. Corbella, L. Gómez, L. Aubia, A. Aira, A. Sáez, E. Xicoy, X. Ruiz Collantes, E. Pujadas, O. Pérez) examinen els aspectes més rellevants de la campanya dels partits, dels mitjans de comunicació i de les repercussions en l'electorat.
El Context polític i els resultats: aspectes principals
Francesc Pallarés Porta, Jordi Muñoz Mendoza, Lucía López Puerta
págs. 13-28
Els partits en campanya: Plantejaments, recursos i estratègies
Matilde Obradors Barba, Carles Pont i Sorribes, Lucía López Puerta, Jordi Muñoz Mendoza
págs. 29-54
Les argumentacions dels candidats i els partits en els discursos persuasius de premsa i televisió
Jordi Pericot Canaleta, Arantxa Capdevila Gómez, Ivan Pintor Iranzo
págs. 55-74
L'agenda temàtica electoral en televisió i premsa.
Josep Gifreu, Joan María Corbella, Lorena Gómez Puertas, Laia Aubia de Higes
págs. 75-124
págs. 125-166
Presència, discurs i imatge dels candidats a les cadenes de televisió
Xabier Ruiz Collantes, Eva Pujadas Capdevila, Oliver Pérez Latorre
págs. 167-194
págs. 195-242
págs. 243-254
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados