Les vint recerques sobre l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua i la literatura que es recullen en aquest volum d’actes de les II Jornades de la Xarxa Llera: Joves Investigadors estan dedicades a sis grans àmbits temàtics: 1) Lectura i literatura, 2) Escriure per aprendre, 3) Reflexió gramatical, 4) La segona llengua a l’aula, 5) Plurilingüisme a l’aula: ús i coneixement de les llengües, i 6) Identitats i motivació en entorns plurilingües. Aproximadament la meitat tenen com a objecte de la seva reflexió les problemàtiques que es deriven de la diversitat lingüística de les aules i de l’educació plurilingüe (qüestions identitàries, de motivació, de planificació i d’aprenentatge principalment). No creiem que les temàtiques d’aquests estudis puguin ser preses com una referència fefaent de la recerca sobre l’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües i la literatura que es desenvolupa a les universitats catalanes en aquests moments, però sí que constitueixen un indici de les qüestions respecte de les quals el món educatiu es planteja els interrogants més urgents i sent que necessita més coneixements.
págs. 7-19
Cómo se construyen los sentidos textuales?: Conclusiones y desafíos a partir del encuentro entre un àlbum y sus lectores
págs. 23-34
La construcció de les identitats lectores adolescents: una interpretació sociocultural del cas de l'Arnau
págs. 35-45
págs. 47-59
págs. 63-84
págs. 85-95
La regulació en l'escriptura d'articles de recerca: Estratègies d'escriptors experts en castellà com a primera llengua i en anglès com a llengua internacional
págs. 97-109
¿Para qué usamos los tiempos verbales del pasado?: Reflexiones en torno a una secuencia didàctica para aprender gramàtica (SDG) con alumnos de 4° de secundaria
págs. 113-133
págs. 135-148
págs. 151-174
L'ensenyament del resum del text narratiu en anglès: la seqüència didàctica i el treball cooperatiu
págs. 175-184
págs. 185-200
Cómo se manifiesta el proceso de autorregulación en el discurso del aprendiente durante las tutorias individualizada: Un estudio de caso
págs. 201-217
págs. 221-235
Conocimiento de la lengua de la escuela y practica educativa: un estudio de caso con alumnado extranjero en educación primaria
págs. 237-248
La competència en català de la infància estrangera escolaritzada a parvulari a Catalunya: un estudi descriptiu
págs. 249-260
Coneixement lingüístic i actituds lingüístiques: l'estudi d'aquesta relació amb alumnat d'origen immigrant
págs. 261-278
Tú no eres de aquí: lengua e identidad en un aula de acogida
págs. 281-293
Language learning motivation and immigration: comparing attitudes towards first, second, and foreign languages
págs. 295-313
Globalización, identidades y escuela: «lo latino» en Barcelona
págs. 315-330
La interrelació dels joves amb les llengües i els grups lingüístics presents al Principat d'Andorra
Estel Margarit Vinyals, Joan R. Micó i Ibàñez, Alexandra Monné Bellmunt
págs. 331-346
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados