InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
The Varieties of English for Specific Purposes dAtabase (VESPA): Towards a multi-L1 and multi-register learner corpus of disciplinary writing
Magali Paquot, Tove Larsson, Hilde Hasselgard, Signe Oksefjell Ebeling, Damien De Meyere, Larry Valentin, Natalia Judith Laso, Isabel Verdaguer, Sanne van Vuuren
Research in Corpus Linguistics (RiCL), ISSN-e 2243-4712, Vol. 10, Nº. Extra 2, 2022 (Ejemplar dedicado a: "Register in understudied academic contexts"), págs. 1-15
SciE-Lex report: : Building up a Collocational Database to Assist the Production of Biomedical Texts in L2 English
Natalia Judith Laso
TEISEL. Tecnologías para la investigación en segundas lenguas, ISSN-e 2696-676X, () 1 (Volum inaugural), 2022
Construcción de un diccionario combinatorio de inglés biomédico
Isabel Verdaguer, Natalia Judith Laso
Revista de lexicografía, ISSN-e 2603-6673, ISSN 1134-4539, Nº 26, 2020, págs. 159-174
Natalia Judith Laso, Suganthi John
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 33, 2017, págs. 147-172
Immigration metaphors in a corpus of legal English: an exploratory study of EAL learners’ metaphorical production and awareness
Emilia Castaño Castaño, Natalia Judith Laso, Isabel Verdaguer
Quaderns de filología. Estudis lingüístics, ISSN 1135-416X, Nº 22, 2017 (Ejemplar dedicado a: Words, Corpus and Back to Words), págs. 245-272
Corpora and new technologies in the linguistics classroom: a pedagogical use of a clause pattern database
Natalia Judith Laso, Elisabet Comelles Pujadas, María Luz Celaya Villanueva, Montserrat Forcadell Guinjoan
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, ISSN 1885-9089, Vol. 15, Nº. 1, 2016, págs. 150-165
Economy is a living organism: Metaphorical expressions in a learner corpus of English
Emilia Castaño Castaño, Isabel Verdaguer, Natalia Judith Laso, Aaron Ventura
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 27, Vol. 2, 2014, págs. 323-337
Natalia Judith Laso, Suganthi John
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 26, 2013, págs. 307-332
Working hard on the concepts of HARDNESS and DUREZA: A contrastive study of the words HARD and DURO
Isabel Verdaguer, Anna Poch, Natalia Judith Laso
BELLS: Barcelona english language and literature studies, ISSN 1139-8213, Nº 14, 2005, pág. 3
Isabel Verdaguer, Emilia Castaño Castaño, Natalia Judith Laso
Multiperspectives in analysis and corpus design / Miguel Fuster Márquez (ed. lit.), Carmen Gregori Signes (ed. lit.), José Santaemilia Ruiz (ed. lit.), 2020, ISBN 978-84-18407-56-7, págs. 61-72
Factores que inciden negativamente en la permanencia del alumnado de Filología (UB)
Maria Pilar Perea Sabater, Natalia Judith Laso, Lourdes Romera Barrios, Virginia Trueba Mira, David Viñas Piquer
3rd International Virtual Conference on Educational Research and Innovation: CIVINEDU 2019 / coord. por REDINE, 2019, ISBN 9788409171743, pág. 170
Examen CLUC: : mecanismos de calidad en la corrección
Natalia Judith Laso, Laura Riera
Nous reptes per als centres de llengües: estàndards de qualitat, 2014, ISBN 978-84-8458-443-8, pág. 60
SciE-Lex: an electronic lexical database for the Spanish medical community
Isabel Verdaguer, Elisabet Comelles Pujadas, Natalia Judith Laso, Eva Giménez, Danica Salazar
E-lexicography in the 21st century: New challenges, new applications : proceedings of eLex 2009, Louvain-la Neuve, 22-24 october 2009 / Sylviane Granger (ed. lit.), Magali Paquot (ed. lit.), 2010, ISBN 978-2-87463-211-2, págs. 325-334
Clause pattern DB: a corpus-based tool
Elisabet Comelles Pujadas, Natalia Judith Laso, Isabel Verdaguer, Eva Giménez
Language Windowing through Corpora / Isabel Moskowich (ed. lit.), Begoña Crespo (ed. lit.), Inés Lareo Martín (ed. lit.), Paula Lojo Sandino (ed. lit.), Vol. 1, 2010 (Part I, A-K), ISBN 978-84-9749-401-4, págs. 215-233
Exploring overlapping categories in bestselling whodunits. A case study
Natalia Judith Laso, Eva Giménez
El diccionario como puente entre las lenguas y culturas del mundo: actas del II Congreso Internacional de Lexicografía Hispánica / coord. por Dolores Azorín Fernández, Belén Alvarado Ortega, Jaume Climent de Benito, M. Isabel Guardiola i Savall, Ruth M. Lavale Ortiz, Carmen Marimón Llorca, José Joaquín Martínez Egido, Xose A. Padilla García, Herminia Provencio Garrigós, Isabel Santamaría-Pérez, Larissa Timofeeva Timofeev, Elena Toro Lillo, 2008, ISBN 978-84-612-5923-6, págs. 357-366
Exploring the Impact of Concordancers in the Teaching of English Lexicology and Morphology
Natalia Judith Laso, Eva Giménez
Estudios de metodología de la lengua inglesa (IV) / coord. por Leonor Pérez Ruiz, Isabel Pizarro Sánchez, Elena González-Cascos Jiménez, 2008, ISBN 978-84-8448-461-5, págs. 281-290
SciE-Lex: a lexical database of collocations in scientific English for Spanish scientists
Isabel Verdaguer, Anna Poch, Natalia Judith Laso, Eva Giménez
Proceedings of the XIII EURALEX International Congress (Barcelona, 15-19 July 2008) / coord. por Janet Ann DeCesaris, Elisenda Bernal, 2008, ISBN 978-84-96742-67-3, págs. 1461-1465
Bridging the Gap between Corpus Research and Language Teaching
Natalia Judith Laso
Revisiting Language Learning Resource / coord. por Carlos Periñán-Pascual, 2007, págs. 49-64
Polysemy in a corpus of scientific english: a case study
Isabel Verdaguer, Natalia Judith Laso
The historical linguistics-cognitive linguistics interface / coord. por Juan Gabriel Vázquez González, Montserrat Martínez Vázquez, Pilar Ron Vaz, 2006, ISBN 84-96373-80-0, págs. 167-180
Natalia Judith Laso
Tesis doctoral dirigida por Isabel Verdaguer (dir. tes.). Universitat de Barcelona (2009).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados