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Resumen de A model of language students’ sustained flow, personal best, buoyancy, evaluation apprehension, and academic achievement

Safoura Jahedizadeh, Behzad Ghonsooly, Afsaneh Ghanizadeh

  • español

    This study attempts to add new empirical evidence on the psychological aspects of language learning. The research examined potential interactions among sustained flow, personal best, buoyancy, evaluation apprehension, and academic achievement in a single research design. To this end, 376 English as a foreign language (EFL) students at universities and private language institutes participated in the study. The conducted analyses revealed significant associations among the constructs. These findings are discussed from the perspective of current theory and research on the ways via which sustained flow, personal best, and buoyancy may contribute to language learning and how evaluation apprehension may dwindle language success. The implications and suggestions for future research are also discussed.

  • English

    Este estudio trata de agregar nueva evidencia empírica sobre los aspectos psicológicos del aprendizaje de idiomas. La investigación ha examinado las interacciones potenciales entre el flujo sostenido, la mejor marca personal, el optimismo, la aprensión a la evaluación y el rendimiento académico en un solo diseño de investigación. Con este fin, han participado en el estudio 376 estudiantes de inglés como lengua extranjera (EFL) de universidades e institutos de idiomas privados. Los análisis realizados han revelado asociaciones significativas entre los constructos. Estos hallazgos se discuten desde la perspectiva de la teoría y la investigación actuales sobre las formas a través de las cuales el flujo sostenido, la mejor marca personal y el optimismo pueden contribuir al aprendizaje del idioma y cómo la aprehensión de la evaluación puede disminuir el éxito del idioma. También se discuten las implicaciones y sugerencias para futuras investigaciones.


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