Translanguaging as a Practical Theory of Language (2018) ARTICULO Wei, Li Applied linguistics Vol. 39 Núm. 1 Pág. 9-30

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 4

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Language proficiency and diversity in students’ attitudes towards code-switching
Language proficiency and diversity in students’ attitudes towards code-switching Núm. 19 Pág. 104-119 ARTICULO
2024 Revista de lingüística y lenguas aplicadas
Luporini, Antonella Giacosa, Antonella Furiassi, Cristiano
Contextos de uso del español y el amazige
Contextos de uso del español y el amazige Vol. 1 Núm. 16 Pág. 77-101
2024 Lengua y Migración = Language and Migration
Rico Martín, Ana María
EMI pioneers
EMI pioneers Vol. 26 Núm. 2 Pág. 35-50
2024 Colombian Applied Linguistics
Ribeiro, Juliana Michelon Hendges, Graciela Rabuske Rodrigues, Gabriel Salinet
Multilingual Families in a Digital Age: Mediational Repertoires and Transnational Practices, Kristin Vold Lexander and Jannis Androutsopoulos (2023)
Multilingual Families in a Digital Age: Mediational Repertoires and Transnational Practices, Kristin Vold Lexander and Jannis Androutsopoulos (2023) Vol. 18 Núm. 1 Pág. 289-298 RESENA_BIBLIOGRAFICA
2024 Sociolinguistic Studies
Mowlaei Aghblagh, Mahdi
El vínculo entre ubicación e interacciones sociales en las regiones transfronterizas Argentina-Brasil
El vínculo entre ubicación e interacciones sociales en las regiones transfronterizas Argentina-Brasil Vol. 21 Núm. 1 Pág. 38-69
2023 Tefros
Fagaburu, Debora
Dialogic learning as means of forming the communication skills of higher education students
Dialogic learning as means of forming the communication skills of higher education students Vol. 17 Núm. 2 Pág. 101-115
2023 Eduweb
Kuznetsova, Halyna Panasenko, Alona Luchkina, Liubov Zinchenko, Tetiana Danylchenko, Iryna
Modeling the correlation between children's language and thinking from a psychological perspective
Modeling the correlation between children's language and thinking from a psychological perspective Vol. 32 Núm. 2 Pág. 186-195 ARTICULO
2023 Revista de psicología del deporte
Dai, Xiyu
Translanguaging in Brazilian bilingual education
Translanguaging in Brazilian bilingual education Vol. 76 Núm. 3 Pág. 8
2023 Ilha do desterro
Morais, Maryvone Hübner, Lilian Cristine Welp, Anamaria
Supporting the development of the bilingual lexicon through translanguaging: a realist review integrating psycholinguistics with educational sciences
Supporting the development of the bilingual lexicon through translanguaging: a realist review integrating psycholinguistics with educational sciences Vol. 38 Núm. 1 Pág. 225-247 ARTICULO
2023 European journal of psychology of education
Bosma, Evelyn Bakker, Arthur Zenger, Linda Blom, Elma
Multilingüismo en Finlandia. La agencia humana de las madres inmigrantes en la socialización de las lenguas de herencia
Multilingüismo en Finlandia. La agencia humana de las madres inmigrantes en la socialización de las lenguas de herencia Vol. 58 Núm. 2 Pág. 195-224 ARTICULO
2023 Boletín de filología
Intke-Hernández, Minna
Translanguaging in a French-medium CLIL course
Translanguaging in a French-medium CLIL course Núm. 8 Pág. 45-62 ARTICULO
2023 Porta Linguarum
Chen, Xiuwen Zhao, Ke Dang, Qinran
Descansamos-xiuxiamos : a case study of a teacher’s translanguaging practices and attitude in an L3 Spanish audio-oral classroom at a Chinese university
Descansamos-xiuxiamos : a case study of a teacher’s translanguaging practices and attitude in an L3 Spanish audio-oral classroom at a Chinese university Núm. 8 Pág. 63-81 ARTICULO
2023 Porta Linguarum
Lu, Xiuchuan Zuo, Ya
Práticas de Translinguagem com estudantes multilíngues em uma escola de fronteira
Práticas de Translinguagem com estudantes multilíngues em uma escola de fronteira Vol. 17 Núm. 30 Pág. 289-314
2023 Temas & Matizes
Guimarães, Thayse Figueira Buin, Edilaine Garcia, Rosana Iriani Daza de
Examining Hegemonic and Monoglossic Language Ideologies, Policies, and Practices Within Bilingual Education in Colombia
Examining Hegemonic and Monoglossic Language Ideologies, Policies, and Practices Within Bilingual Education in Colombia Vol. 27 Núm. 1 Pág. 249-270 ARTICULO
2022 Íkala
Bettney, Esther
Más allá de los límites escolares
Más allá de los límites escolares Vol. 15 Núm. 2 Pág. 3 ARTICULO
2022 Bellaterra
Reyes Izquierdo, Charo
Multilingüisme a l’educació secundària de Catalunya
Multilingüisme a l’educació secundària de Catalunya Núm. 23 Pág. 132-152 ARTICULO
2022 Revista Internacional de Catalanística = Journal of Catalan Studies
Comajoan Colomé, Llorenç Vila Moreno, Francesc Xavier Bretxa Riera, Vanessa
Analysing preschoolers’ awareness of linguistic and cultural diversity through the DivCon model
Analysing preschoolers’ awareness of linguistic and cultural diversity through the DivCon model Núm. 5 Pág. 8 ARTICULO
2022 Porta Linguarum
Bratož, Silva Sila, Anita
Para um mapeamento multimodal do conceito de translanguaging com base em dados abertos
Para um mapeamento multimodal do conceito de translanguaging com base em dados abertos Vol. 36 Núm. 2 Pág. 188-208
2022 Diacrítica
Araújo, Sílvia Pereira, Mariana
Translingualism as an Insight to Develop Academic Literacy in Foreign Language in Tertiary Education
Translingualism as an Insight to Develop Academic Literacy in Foreign Language in Tertiary Education Vol. 93 Núm. 137 Pág. 86-101
2022 Letras (Lima)
Esquicha Medina, Antonio
Translanguaging Practices in Local Employees’ Negotiation to create Linguistic Space in a Multilingual Workplace
Translanguaging Practices in Local Employees’ Negotiation to create Linguistic Space in a Multilingual Workplace Núm. 86 Pág. 31-42 ARTICULO
2021 Círculo de lingüística aplicada a la comunicación
Jun, Wen Qiu, Yixi Zheng, Yongyan
Variables predictoras del desempeño escolar en exámenes estandarizados de inglés: Evidencias desde el examen de Estado en Colombia
Variables predictoras del desempeño escolar en exámenes estandarizados de inglés: Evidencias desde el examen de Estado en Colombia Núm. 62 Pág. 4 ARTICULO
2021 Revista Virtual Universidad Católica del Norte
Gutiérrez Duque, Diana Milena Mayora Pernía, Carlos Alberto
Contribución para la autonomía en el aprendizaje del portugués como lengua de “acogimiento”
Contribución para la autonomía en el aprendizaje del portugués como lengua de “acogimiento” Vol. 25 Núm. 53 Pág. 42-68
2021 Scripta
Garcia, Rosana Iriani Daza de
Court interpreting, monolingual ideologies andlegitimate language
Court interpreting, monolingual ideologies andlegitimate language Núm. 5 Pág. 183-204 ARTICULO
2021 Transletters.
Runcieman, Alan James
The background and perspectives of multilingual approach application to foreign language teaching in Russian higher schools under globalization
The background and perspectives of multilingual approach application to foreign language teaching in Russian higher schools under globalization Vol. 7 Núm. 5 Pág. 9 ARTICULO
2021 EntreLínguas
Rogozhina, Lada Alexandrovna Masyutina, Natalya Mikhailovna Yanovskaya, Galina Samoylovna
A translinguagem no século XXI: transgredindo as concepções estruturalistas e (re)constituindoos sentidos linguísticos
A translinguagem no século XXI: transgredindo as concepções estruturalistas e (re)constituindoos sentidos linguísticos Vol. 3 Núm. 1 Pág. 134-138 ARTICULO
2021 ÑEMITỸRÃ
Rocha da Silva, Marcinete Servino da Silva Albares, Raquel
Translanguaging in L3 Spanish Classrooms
Translanguaging in L3 Spanish Classrooms Núm. 84 Pág. 65-75 ARTICULO
2020 Círculo de lingüística aplicada a la comunicación
Zhou, Xiaozhou Huang, Xiaoling He, Jili
Situación de la erosión de la L1 en la multicompetencia
Situación de la erosión de la L1 en la multicompetencia Núm. 1 Pág. 155-178 ARTICULO
2019 Elia
Amondarain Garrido, Maite
Procesos de agentividad y nuevos repertorios translingüísticos de los estudiantes de origen magrebí en Galicia
Procesos de agentividad y nuevos repertorios translingüísticos de los estudiantes de origen magrebí en Galicia Núm. 26 Pág. 8 ARTICULO
2019 Al-Andalus Magreb
Moustaoui, Adil Prego Vázquez, Gabriela Zas Varela, Luz
Mantenimiento del bilingüismo en estudiantes latinos/as de las escuelas de Nueva York
Mantenimiento del bilingüismo en estudiantes latinos/as de las escuelas de Nueva York Núm. 48 Pág. 1-33 ARTICULO
2019 Estudios del Observatorio
Seltzer, Kate García, Ofelia

* Último cálculo de métricas Dialnet: 10-Nov-2024