Teacher Motivation Strategies, Student Perceptions, Student Motivation, and English Achievement (2008) Bernaus Queralt, Mercè Gardner, R.C. Modern language journal Vol. 92 Núm. 3 Pág. 387-401
- Número de citas: 36 (0.0% autocitas)
-
Ámbito Citas FILOLOGIA MODERNA 6 FILOLOGIAS 15 LINGUISTICA 10 EDUCACION 12 MULTIDISCIPLINAR 2 PSICOLOGIA 4 DEPORTE 4 FILOLOGIA HISPANICA 1
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 1
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
The relationship between extramural English and learners’ listening comprehension, reading comprehension, motivation, and anxiety Núm. 21 Pág. 165-193 ARTICULO | 2024 | VIAL, Vigo international journal of applied linguistics |
Wouters, Michiel
Bollansée, Lieven
Prophète, Elien
Peters, Elke
|
La influencia del contexto personal y situacional en la motivación por el aprendizaje de lenguas extranjeras Vol. 22 Núm. 1 Pág. 43-58 | 2024 | Revista de investigación en educación |
González Peiteado, Margarita
López Rodríguez, Beatriz
|
Enhancing Mental Health Education and Foreign Language Skills in Sports School Students Vol. 33 Núm. 1 Pág. 201-211 ARTICULO | 2024 | Revista de psicología del deporte |
Pei, Xi
Gong, Shixue
Liu, Baitao
|
Comparación de métodos de enseñanza de segundas lenguas. La necesidad de investigar la motivación del alumnado con el método Teaching Proficiency through Reading and Storytelling (TPRS) y el método tradicional Vol. 16 Núm. 2 Pág. 1-16 | 2023 | REIRE |
Groshong, Adam
|
Encouraging the Motivation of Students in Primary School - A Case Study Vol. 10 Núm. 1 Pág. 127-136 | 2022 | International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education |
Olić Ninković, Stanislava
Adamov, Jasna
Makivić, Natalija
|
Improving Students’ Entry Profiles Vol. 24 Núm. 2 Pág. 160-171 | 2022 | Colombian Applied Linguistics |
López García, María
Ramos Gálvez, Camilo
|
Aprendizaje basado en juegos para la evaluación inicial en educación física en adolescentes españoles Núm. 46 Pág. 683-693 ARTICULO | 2022 | Retos |
Lamoneda Prieto, Javier
Flores Aguilar, Gonzalo
|
Exploring the l2 motivational self- system in Ecuador Vol. 60 Núm. 2 Pág. 39-62 | 2022 | RLA |
Andrade-molina, Christian
Bastidas-amador, Gabriela
Posso Yépez, Miguel Angel
Alvarez Llerena, Carlos Lenin
|
El futuro profesorado escolar y el inglés Vol. 25 Núm. 1 Pág. 319-337 ARTICULO | 2021 | Profesorado |
Aranberri Monasterio, Nora
Bereziartua Etxeberria, Garbiñe
Boillos Pereira, María del Mar
|
In-service teachers’ language attitudes in the Valencian educational system Núm. 71 Pág. 121-146 ARTICULO | 2021 | Caplletra |
Guzmán Alcón, Irene
Portolés, Laura
|
Effect of the implementation of CLIL and KNOWMAD competences on students' motivation in higher education Núm. 18 Pág. 181-204 ARTICULO | 2020 | Journal of English Studies |
Muñoz Benito, Rocío
Rodríguez Zapatero, Maribel
Pérez Naranjo, Leonor M.
Morilla García, Cristina
|
Influencia del docente de Educación Física sobre la confianza, diversión, la motivación y la intención de ser físicamente activo en la adolescencia Vol. 19 Núm. 1 Pág. 222-232 ARTICULO | 2019 | Cuadernos de psicología del deporte |
Trigueros Ramos, Rubén
Navarro Gómez, Noelia
Aguilar Parra, José Manuel
León, Irene
|
Students’ motivation to choose language itineraries in the degree of primary education Núm. 31 Pág. 21-35 ARTICULO | 2019 | Porta Linguarum |
Fernández Costales, Alberto
González Riaño, Xosé Antón
|
La motivación en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma inglés Vol. 4 Núm. 3 Pág. 53-64 | 2019 | Revista Cognosis |
Pincay Rodríguez, Gloria Elizabeth
San Lucas Marcillo, Shirley Marianela
Sánchez Choez, Liliam Rosalia
|
Satisfaction degree of English teachers of Preschool and Primary Education in the Principality of Asturias Vol. 47 Núm. 4 Pág. 463-470 ARTICULO | 2018 | Aula abierta |
Fernández Costales, Alberto
González Riaño, Xosé Antón
|
The L2 Motivational Self System and its influence on Spanish pre-service teachers’ motivated behaviour Vol. 9 Núm. 1 Pág. 138-148 ARTICULO | 2018 | JETT |
Amengual Pizarro, Marian
|
Ansiedad idiomática y motivación hacia el español como lengua extranjera en estudiantes universitarios portugueses Núm. 35 Pág. 517-533 ARTICULO | 2018 | ESE |
Rabadán Zurita, Mercedes
Orgambídez Ramos, Alejandro
|
Choosing teaching English as a profession in primary education contexts Vol. 32 Núm. 2 Pág. 121-133 ARTICULO | 2017 | Ensayos |
Amengual Pizarro, Marian
García Laborda, Jesús
|
Culture and motivation in English for hospitality students Vol. 23 Núm. 2 Pág. 334-358 ARTICULO | 2017 | LFE |
Fielden Burns, Laura Victoria
Rico García, María Mercedes
|
Psychometric parameters of the attitude/motivation test battery instrument in a mexican environment Vol. 26 Núm. 2 Pág. 149-155 ARTICULO | 2017 | Revista de psicología del deporte |
Cocca, Michaela
Pérez García, José Alberto
Zamarripa Rivera, Jorge
Demetriou, Yolanda
Cocca, Armando
|
Factores motivacionales de los adultos para el estudio de una lengua extranjera Núm. 30 Pág. 129-141 ARTICULO | 2017 | Pedagogía social |
González Peiteado, Margarita
Rodríguez López, Beatriz
|
CLIL in the English as a Foreign Language (EFL) University Class Vol. 9 Núm. 17 Pág. 69-78 | 2017 | Papeles |
Habte, Ezana
|
Learning motivation and strategies of ESP university students Vol. 22 Núm. 1 Pág. 141-169 ARTICULO | 2016 | LFE |
González Ardeo, José Miguel
|
Motivation in a French L2 context Núm. 13 Pág. 93-126 ARTICULO | 2016 | VIAL, Vigo international journal of applied linguistics |
Denies, Katrijn
Magnus, Ilse
Desmet, Piet
Gielen, Sarah
Heyvaert, Liesbet
Janssen, Rianne
|
Engineering students’ instrumental motivation and positive attitude towards learning English in a trilingual tertiary setting Núm. 32 Pág. 179-200 ARTICULO | 2016 | Ibérica |
González Ardeo, José Miguel
|
The Interface between Motivational and Emotional Facets of Organizational Commitment among Instructors at Higher Education Vol. 5 Núm. 3 Pág. 228-252 ARTICULO | 2016 | RIMCIS |
Royaei, Nahid
Ghanizadeh, Afsaneh
|
Motivation and Vocabulary Breadth in CLIL and EFL Contexts. Different age, Same Time of Exposure Núm. 23 Pág. 79-96 ARTICULO | 2015 | Complutense Journal of English Studies |
Fernández Fontecha, Almudena
|
Motivation and gender effect in receptive vocabulary learning Vol. 7 Núm. 2 Pág. 27-49 | 2014 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Fernández Fontecha, Almudena
|
Actitudes lingüísticas y competencias lingüísticas. Un análisis de su incidencia en los escolares de cataluña Vol. 7 Núm. 1 Pág. 379-392 ARTICULO | 2014 | International Journal of Developmental and Educational Psychology |
Sansó Galiay, Clara Maria
Popa, Simona
Navarro, José Luis
|
Receptive vocabulary knowledge and motivation in CLIL and EFL Núm. 9 Pág. 23-32 ARTICULO | 2014 | Revista de lingüística y lenguas aplicadas |
Fernández Fontecha, Almudena
|
Individual and contextual variables in EFL receptive vocabulary Núm. 15 Pág. 57-72 ARTICULO | 2014 | Odisea |
Fernández Fontecha, Almudena
|
A preliminary study on motivation and gender in CLIL and non-CLIL types of instruction Vol. 14 Núm. 1 Pág. 27-48 ARTICULO | 2014 | IJES |
Fernández Fontecha, Almudena
Canga Alonso, Andrés
|
Motivation and L2 Receptive Vocabulary Knowledge of Spanish EFL Learners at the Official School of Languages Núm. 49 Pág. 13-28 ARTICULO | 2014 | Miscelánea |
Canga Alonso, Andrés
Fernández Fontecha, Almudena
|
Relación entre motivación y optimismo disposicional en aprendices de inglés como lengua extranjera en un contexto universitario Núm. 1 Pág. 104-128 ARTICULO | 2013 | Revista de educación |
Guillén García, Félix
Pérez-Luzardo Díaz, Jessica
Arnaiz Castro, Patricia
|
Interpreting Differences in Parental Encouragement to learn the host language: California and Catalonia Compared Vol. 5 Núm. 3 Pág. 44-56 ARTICULO | 2012 | Bellaterra |
Wilson Daily, Ann E.
|
The role of motivarion and age in vocabulary knowledge Núm. 9 Pág. 39-62 ARTICULO | 2012 | VIAL, Vigo international journal of applied linguistics |
Fernández Fontecha, Almudena
Terrazas Gallego, Melania
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 06-Oct-2024