Teacher Motivation Strategies, Student Perceptions, Student Motivation, and English Achievement (2008) Bernaus Queralt, Mercè Gardner, R.C. Modern language journal Vol. 92 Núm. 3 Pág. 387-401

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 1

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
The relationship between extramural English and learners’ listening comprehension, reading comprehension, motivation, and anxiety
The relationship between extramural English and learners’ listening comprehension, reading comprehension, motivation, and anxiety Núm. 21 Pág. 165-193 ARTICULO
2024 VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
Wouters, Michiel Bollansée, Lieven Prophète, Elien Peters, Elke
La influencia del contexto personal y situacional en la motivación por el aprendizaje de lenguas extranjeras
La influencia del contexto personal y situacional en la motivación por el aprendizaje de lenguas extranjeras Vol. 22 Núm. 1 Pág. 43-58
2024 Revista de investigación en educación
González Peiteado, Margarita López Rodríguez, Beatriz
Enhancing Mental Health Education and Foreign Language Skills in Sports School Students
Enhancing Mental Health Education and Foreign Language Skills in Sports School Students Vol. 33 Núm. 1 Pág. 201-211 ARTICULO
2024 Revista de psicología del deporte
Pei, Xi Gong, Shixue Liu, Baitao
Comparación de métodos de enseñanza de segundas lenguas. La necesidad de investigar la motivación del alumnado con el método Teaching Proficiency through Reading and Storytelling (TPRS) y el método tradicional
Comparación de métodos de enseñanza de segundas lenguas. La necesidad de investigar la motivación del alumnado con el método Teaching Proficiency through Reading and Storytelling (TPRS) y el método tradicional Vol. 16 Núm. 2 Pág. 1-16
2023 REIRE
Groshong, Adam
Encouraging the Motivation of Students in Primary School - A Case Study
Encouraging the Motivation of Students in Primary School - A Case Study Vol. 10 Núm. 1 Pág. 127-136
2022 International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education
Olić Ninković, Stanislava Adamov, Jasna Makivić, Natalija
Improving Students’ Entry Profiles
Improving Students’ Entry Profiles Vol. 24 Núm. 2 Pág. 160-171
2022 Colombian Applied Linguistics
López García, María Ramos Gálvez, Camilo
Aprendizaje basado en juegos para la evaluación inicial en educación física en adolescentes españoles
Aprendizaje basado en juegos para la evaluación inicial en educación física en adolescentes españoles Núm. 46 Pág. 683-693 ARTICULO
2022 Retos
Lamoneda Prieto, Javier Flores Aguilar, Gonzalo
Exploring the l2 motivational self- system in Ecuador
Exploring the l2 motivational self- system in Ecuador Vol. 60 Núm. 2 Pág. 39-62
2022 RLA
Andrade-molina, Christian Bastidas-amador, Gabriela Posso Yépez, Miguel Angel Alvarez Llerena, Carlos Lenin
El futuro profesorado escolar y el inglés
El futuro profesorado escolar y el inglés Vol. 25 Núm. 1 Pág. 319-337 ARTICULO
2021 Profesorado
Aranberri Monasterio, Nora Bereziartua Etxeberria, Garbiñe Boillos Pereira, María del Mar
In-service teachers’ language attitudes in the Valencian educational system
In-service teachers’ language attitudes in the Valencian educational system Núm. 71 Pág. 121-146 ARTICULO
2021 Caplletra
Guzmán Alcón, Irene Portolés, Laura
Effect of the implementation of CLIL and KNOWMAD competences on students' motivation in higher education
Effect of the implementation of CLIL and KNOWMAD competences on students' motivation in higher education Núm. 18 Pág. 181-204 ARTICULO
2020 Journal of English Studies
Muñoz Benito, Rocío Rodríguez Zapatero, Maribel Pérez Naranjo, Leonor M. Morilla García, Cristina
Influencia del docente de Educación Física sobre la confianza, diversión, la motivación y la intención de ser físicamente activo en la adolescencia
Influencia del docente de Educación Física sobre la confianza, diversión, la motivación y la intención de ser físicamente activo en la adolescencia Vol. 19 Núm. 1 Pág. 222-232 ARTICULO
2019 Cuadernos de psicología del deporte
Trigueros Ramos, Rubén Navarro Gómez, Noelia Aguilar Parra, José Manuel León, Irene
Students’ motivation to choose language itineraries in the degree of primary education
Students’ motivation to choose language itineraries in the degree of primary education Núm. 31 Pág. 21-35 ARTICULO
2019 Porta Linguarum
Fernández Costales, Alberto González Riaño, Xosé Antón
La motivación en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma inglés
La motivación en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma inglés Vol. 4 Núm. 3 Pág. 53-64
2019 Revista Cognosis
Pincay Rodríguez, Gloria Elizabeth San Lucas Marcillo, Shirley Marianela Sánchez Choez, Liliam Rosalia
Satisfaction degree of English teachers of Preschool and Primary Education in the Principality of Asturias
Satisfaction degree of English teachers of Preschool and Primary Education in the Principality of Asturias Vol. 47 Núm. 4 Pág. 463-470 ARTICULO
2018 Aula abierta
Fernández Costales, Alberto González Riaño, Xosé Antón
The L2 Motivational Self System and its influence on Spanish pre-service teachers’ motivated behaviour
The L2 Motivational Self System and its influence on Spanish pre-service teachers’ motivated behaviour Vol. 9 Núm. 1 Pág. 138-148 ARTICULO
2018 JETT
Amengual Pizarro, Marian
Ansiedad idiomática y motivación hacia el español como lengua extranjera en estudiantes universitarios portugueses
Ansiedad idiomática y motivación hacia el español como lengua extranjera en estudiantes universitarios portugueses Núm. 35 Pág. 517-533 ARTICULO
2018 ESE
Rabadán Zurita, Mercedes Orgambídez Ramos, Alejandro
Choosing teaching English as a profession in primary education contexts
Choosing teaching English as a profession in primary education contexts Vol. 32 Núm. 2 Pág. 121-133 ARTICULO
2017 Ensayos
Amengual Pizarro, Marian García Laborda, Jesús
Culture and motivation in English for hospitality students
Culture and motivation in English for hospitality students Vol. 23 Núm. 2 Pág. 334-358 ARTICULO
2017 LFE
Fielden Burns, Laura Victoria Rico García, María Mercedes
Psychometric parameters of the attitude/motivation test battery instrument in a mexican environment
Psychometric parameters of the attitude/motivation test battery instrument in a mexican environment Vol. 26 Núm. 2 Pág. 149-155 ARTICULO
2017 Revista de psicología del deporte
Cocca, Michaela Pérez García, José Alberto Zamarripa Rivera, Jorge Demetriou, Yolanda Cocca, Armando
Factores motivacionales de los adultos para el estudio de una lengua extranjera
Factores motivacionales de los adultos para el estudio de una lengua extranjera Núm. 30 Pág. 129-141 ARTICULO
2017 Pedagogía social
González Peiteado, Margarita Rodríguez López, Beatriz
CLIL in the English as a Foreign Language (EFL) University Class
CLIL in the English as a Foreign Language (EFL) University Class Vol. 9 Núm. 17 Pág. 69-78
2017 Papeles
Habte, Ezana
Learning motivation and strategies of ESP university students
Learning motivation and strategies of ESP university students Vol. 22 Núm. 1 Pág. 141-169 ARTICULO
2016 LFE
González Ardeo, José Miguel
Motivation in a French L2 context
Motivation in a French L2 context Núm. 13 Pág. 93-126 ARTICULO
2016 VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
Denies, Katrijn Magnus, Ilse Desmet, Piet Gielen, Sarah Heyvaert, Liesbet Janssen, Rianne
Engineering students’ instrumental motivation and positive attitude towards learning English in a trilingual tertiary setting
Engineering students’ instrumental motivation and positive attitude towards learning English in a trilingual tertiary setting Núm. 32 Pág. 179-200 ARTICULO
2016 Ibérica
González Ardeo, José Miguel
The Interface between Motivational and Emotional Facets of Organizational Commitment among Instructors at Higher Education
The Interface between Motivational and Emotional Facets of Organizational Commitment among Instructors at Higher Education Vol. 5 Núm. 3 Pág. 228-252 ARTICULO
2016 RIMCIS
Royaei, Nahid Ghanizadeh, Afsaneh
Motivation and Vocabulary Breadth in CLIL and EFL Contexts. Different age, Same Time of Exposure
Motivation and Vocabulary Breadth in CLIL and EFL Contexts. Different age, Same Time of Exposure Núm. 23 Pág. 79-96 ARTICULO
2015 Complutense Journal of English Studies
Fernández Fontecha, Almudena
Motivation and gender effect in receptive vocabulary learning
Motivation and gender effect in receptive vocabulary learning Vol. 7 Núm. 2 Pág. 27-49
2014 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Fernández Fontecha, Almudena
Actitudes lingüísticas y competencias lingüísticas. Un análisis de su incidencia en los escolares de cataluña
Actitudes lingüísticas y competencias lingüísticas. Un análisis de su incidencia en los escolares de cataluña Vol. 7 Núm. 1 Pág. 379-392 ARTICULO
2014 International Journal of Developmental and Educational Psychology
Sansó Galiay, Clara Maria Popa, Simona Navarro, José Luis
Receptive vocabulary knowledge and motivation in CLIL and EFL
Receptive vocabulary knowledge and motivation in CLIL and EFL Núm. 9 Pág. 23-32 ARTICULO
2014 Revista de lingüística y lenguas aplicadas
Fernández Fontecha, Almudena
Individual and contextual variables in EFL receptive vocabulary
Individual and contextual variables in EFL receptive vocabulary Núm. 15 Pág. 57-72 ARTICULO
2014 Odisea
Fernández Fontecha, Almudena
A preliminary study on motivation and gender in CLIL and non-CLIL types of instruction
A preliminary study on motivation and gender in CLIL and non-CLIL types of instruction Vol. 14 Núm. 1 Pág. 27-48 ARTICULO
2014 IJES
Fernández Fontecha, Almudena Canga Alonso, Andrés
Motivation and L2 Receptive Vocabulary Knowledge of Spanish EFL Learners at the Official School of Languages
Motivation and L2 Receptive Vocabulary Knowledge of Spanish EFL Learners at the Official School of Languages Núm. 49 Pág. 13-28 ARTICULO
2014 Miscelánea
Canga Alonso, Andrés Fernández Fontecha, Almudena
Relación entre motivación y optimismo disposicional en aprendices de inglés como lengua extranjera en un contexto universitario
Relación entre motivación y optimismo disposicional en aprendices de inglés como lengua extranjera en un contexto universitario Núm. 1 Pág. 104-128 ARTICULO
2013 Revista de educación
Guillén García, Félix Pérez-Luzardo Díaz, Jessica Arnaiz Castro, Patricia
Interpreting Differences in Parental Encouragement to learn the host language: California and Catalonia Compared
Interpreting Differences in Parental Encouragement to learn the host language: California and Catalonia Compared Vol. 5 Núm. 3 Pág. 44-56 ARTICULO
2012 Bellaterra
Wilson Daily, Ann E.
The role of motivarion and age in vocabulary knowledge
The role of motivarion and age in vocabulary knowledge Núm. 9 Pág. 39-62 ARTICULO
2012 VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
Fernández Fontecha, Almudena Terrazas Gallego, Melania

* Último cálculo de métricas Dialnet: 06-Oct-2024