How large a vocabulary is needed for reading and listenign? (2006) Nation, I.S.P. Canadian modern language review Vol. 63 Núm. 1 Pág. 59-82
- Número de citas: 58 (0.0% autocitas)
-
Ámbito Citas FILOLOGIAS 44 LINGUISTICA 33 FILOLOGIA MODERNA 13 EDUCACION 13 COMUNICACION 2 FILOLOGIA HISPANICA 1
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 1
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
Profiling lexical coverage in EMI academic seminars Núm. 47 Pág. 227-250 ARTICULO | 2024 | Ibérica |
Castellano Risco, Irene Olga
|
Association of lexical and collocation knowledge: Núm. 21 Pág. 67-96 ARTICULO | 2024 | VIAL, Vigo international journal of applied linguistics |
Kim, Sung-Yeon
Shin, Dongkwang
Kim, Kyung Sook
|
Differences between phonological and orthographic vocabulary knowledge among L1-Spanish learners of English as a foreign language Núm. 41 Pág. 17 ARTICULO | 2024 | Porta Linguarum |
Aoiz Pinillos, Martín
|
Vocabulary profile, lexical density and speech rate of science podcasts Núm. 47 Pág. 201-226 ARTICULO | 2024 | Ibérica |
Vuković, Milica
Čarapić, Dragana
|
Children's L2 vocabulary acquisition through extensive reading Núm. 35 Pág. 71-87 ARTICULO | 2023 | Sintagma |
Kalogeros, Brittney
Serrano, Raquel
Tragant Mestres de la Torre, Elsa
|
Explaining L2 learners' listening comprehension: The role of aural vocabulary knowledge Núm. 35 Pág. 103-118 ARTICULO | 2023 | Sintagma |
Wang, Yun
|
La lengua de explicación en la presentación del vocabulario y sus efectos en la adquisición léxica en español LE/L2 Núm. 39 Pág. 187-204 ARTICULO | 2023 | ELUA |
Hidalgo Gallardo, Matías
|
Dialecto Literario and Regional Literature in the College Classroom Vol. 25 Núm. 2 Pág. 30-43 | 2023 | Colombian Applied Linguistics |
Cloonan Cortez de Andersen, Denise
|
Explaining listening comprehension among L2 learners of English Núm. 39 Pág. 63-74 ARTICULO | 2023 | Porta Linguarum |
Wang, Yun
|
Vocabulary suitability of science TED talks for English for science teaching and learning Vol. 36 Núm. 1 Pág. 307-328 ARTICULO | 2023 | Revista española de lingüística aplicada |
Vuković, Milica
|
Contrastive study of lexical profiles of international and U.S. lectures delivered in English Vol. 45 Núm. 2 Pág. 95-118 ARTICULO | 2023 | Atlantis |
Vuković, Milica
|
English learning anxiety and English learning demotivation in South Korean third-year high school students Núm. 39 Pág. 75-91 ARTICULO | 2023 | Porta Linguarum |
Kim, Tae Young
Choi, Eun-Young
|
The productive vocabulary of multimodal and unimodal English as a Foreign Language learners Núm. 4 Pág. 139-153 ARTICULO | 2022 | Porta Linguarum |
Montero Saiz Aja, Alejandra
|
Assessment of L2 English Vocabulary Needs of Turkish University Preparatory Class Students Vol. 10 Núm. 3 Pág. 239-256 | 2022 | EDU REVIEW |
Balcı, Özgül
|
Exploring How Japanese Second Language English Readers Respond to Proper Names Vol. 3 Núm. 6 Pág. 77-106 | 2022 | Onomástica desde América Latina |
Klassen, Kimberly
|
Increasing Vocabulary Acquisition and Retention in EFL Young Learners through the Use of Multimodal Texts (Memes) Vol. 24 Núm. 2 Pág. 251-269 | 2022 | Colombian Applied Linguistics |
Aedo, Pablo
Millafilo, Claudia
|
An analytical Evaluation of Secondary State School ELT Coursebook: Sunrise (9) Vol. 13 Núm. 4 Pág. 131-136 ARTICULO | 2022 | JETT |
Al Zeebaree, Saad Ibrahim Taha
Abbduljabar, Sardar Bahri
|
Factors Affecting Pronunciation Accuracy in English as a Foreign Language Vol. 44 Núm. 2 Pág. 45-64 ARTICULO | 2022 | Atlantis |
Rallo Fabra, Lucrecia
|
Lexical Knowledge and Amount of L2 Exposure: A Study on CLIL Primary-school Learners’ Receptive Vocabulary Knowledge Núm. 43 Pág. 133-156 ARTICULO | 2022 | ES Review. Spanish Journal of English Studies |
Castellano Risco, Irene Olga
|
Relationship among perceptual learning styles, productive vocabulary, and textbooks in English as a foreign language learning | 2022 | Universidad de La Rioja |
Montero Saiz Aja, Alejandra
|
Análisis del Input de libros de texto para la enseñanza del inglés en Educación Primaria: Léxico frecuente, léxico emocional, y temas | 2022 | Universidad de La Rioja |
Guerra Álvarez, M Isabel
|
Interpretación edumétrica de los resultados de EVOC en estudiantes chilenos Núm. 40 Pág. 195-219 ARTICULO | 2021 | ESE |
Orellana García, Pelusa
Pezoa, José P.
|
MCERL y vocabulario receptivo de estudiantes españoles de Francés como Lengua Extranjera Núm. 19 Pág. 517-540 ARTICULO | 2021 | Çédille |
Maya Retamar, María Guadalupe de la
Mora Ramos, Inmaculada
|
Measuring productive derivational knowledge of the most frequent words. Vol. 21 Núm. 1 Pág. 55-74 ARTICULO | 2021 | IJES |
Barouni Ebrahimi, Alireza
|
Glossing and L2 vocabulary learning through dynamic instruction in the context of Primary Education Núm. 16 Pág. 1-10 ARTICULO | 2021 | Revista de lingüística y lenguas aplicadas |
Alcaraz Mármol, Gema
|
Unidades temáticas y aspectos del conocimiento léxico en los manuales de ELE Vol. 15 Núm. 31 Pág. 179-193 ARTICULO | 2021 | Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas |
Sánchez Gutiérrez, Claudia Helena
Robles García, Pablo
Alins Breda, Diego
|
How much and what kind of vocabulary do marine engineers need for adequate comprehension of ship instruction books and manuals? Núm. 88 Pág. 123-134 ARTICULO | 2021 | Círculo de lingüística aplicada a la comunicación |
Đurović, Zorica
Vuković, Milica
Vukičević, Miroslav
|
Lexical profile of literary academic articles Núm. 42 Pág. 115-138 ARTICULO | 2021 | Ibérica |
Bratić, Vesna
Vuković, Milica
|
Léxico disponible en aprendientes con un nivel básico de Inglés como Lengua Extranjera Núm. 44 Pág. 291-313 | 2021 | Literatura y lingüística |
Kartsevski, Mackarena
Blanco Correa, Oscar Elías
|
L2 reading and vocabulary development after a short Study Abroad experience Núm. 17 Pág. 35-55 ARTICULO | 2020 | VIAL, Vigo international journal of applied linguistics |
Borràs, Judith
Llanes, Àngels
|
Efectos del método de presentación léxica en la recuperación y el reconocimiento del vocabulario en español LE/L2 para italófonos Vol. 3 Núm. 1 Pág. 47-73 ARTICULO | 2020 | RILEX Revista sobre investigaciones léxicas |
Hidalgo Gallardo, Matías
|
Vocabulary in Traditional Chinese Medicine Vol. 171 Núm. 1 Pág. 34-61 ARTICULO | 2020 | ITL International Journal of Applied Linguistics |
Lu, Cailing
Coxhead, Averil
|
Efectos de las listas de palabras en el aprendizaje del vocabulario en L2 Núm. 30 Pág. 4 ARTICULO | 2020 | MarcoELE |
Hidalgo Gallardo, Matías
|
Vocabulary selection and word repetitions in beginner L2 Spanish textbooks Vol. 19 Núm. 2 Pág. 48-63 ARTICULO | 2020 | RAEL |
Lopez Bastidas, Lani
Sánchez Gutiérrez, Claudia Helena
|
Analyzing vocabulary activities in EFL textbooks* Vol. 40 Núm. 2 Pág. 7 ARTICULO | 2019 | ESPecialist |
De Azevedo, Bruno
Tomitch, Lêda M.B.
|
Measuring receptive vocabulary knowledge of young learners of English Núm. 32 Pág. 7-22 ARTICULO | 2019 | Porta Linguarum |
Kavanoz, Suzan
Varol, Burcu
|
Comprender el proceso lector en segundas lenguas: Núm. 28 Pág. 11-42 ARTICULO | 2018 | Tejuelo |
Foncubierta Muriel, José Manuel
Fonseca Mora, María del Carmen
|
Receptive vocabulary measures for EFL Costa Rican high school students Vol. 17 Núm. 2 Pág. 81-99 ARTICULO | 2017 | IJES |
Castro García, Damaris
|
Competencia Léxica y Comprensión de Lectura Núm. 13 Pág. 56-74 ARTICULO | 2016 | Gist |
Velásquez, Edna
|
The benefits of CLIL instruction in Spanish students' productive vocabulary knowledge Núm. 24 Pág. 2 ARTICULO | 2015 | Encuentro |
Canga Alonso, Andrés
Arribas García, Mario
|
An e-portfolio to enhance sustainable vocabulary learning in English Vol. 23 Núm. 1 Pág. 41-52 ARTICULO | 2015 | The EuroCALL Review |
Tanaka, Hiroya
Yonesaka, Suzanne M.
Ueno, Yukie
Ohnishi, Akio
|
Receptive Vocabulary of CLIL and Non-CLIL Primary and Secondary School Learners Núm. 23 Pág. 59-77 ARTICULO | 2015 | Complutense Journal of English Studies |
Canga Alonso, Andrés
|
Motivation and Vocabulary Breadth in CLIL and EFL Contexts. Different age, Same Time of Exposure Núm. 23 Pág. 79-96 ARTICULO | 2015 | Complutense Journal of English Studies |
Fernández Fontecha, Almudena
|
Evaluating short-term changes in L2 complexity development Núm. 63 Pág. 43-76 ARTICULO | 2015 | Círculo de lingüística aplicada a la comunicación |
Bulté, Bram
Housen, Alex
|
Motivation and gender effect in receptive vocabulary learning Vol. 7 Núm. 2 Pág. 27-49 | 2014 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Fernández Fontecha, Almudena
|
Receptive vocabulary knowledge and motivation in CLIL and EFL Núm. 9 Pág. 23-32 ARTICULO | 2014 | Revista de lingüística y lenguas aplicadas |
Fernández Fontecha, Almudena
|
Productive vocabulary knowledge of spanish efl learners Vol. 13 Núm. 1 Pág. 39-56 ARTICULO | 2014 | RAEL |
Canga Alonso, Andrés
Arribas García, Mario
|
The relationship between language proficiency and Iranian EFL learners' knowledge of vocabulary depth versus vocabulary breadth Vol. 6 Núm. 2 Pág. 96-111 | 2013 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Tahmasebi, Gholam-Ali
Haghverdi, Hamidreza
Ghaedrahmat, Mehdi
|
Receptive vocabulary size of secondary spanish efl learners Núm. 8 Pág. 66-75 ARTICULO | 2013 | Revista de lingüística y lenguas aplicadas |
Canga Alonso, Andrés
|
Comparing the Contribution of Vocabulary Breadth to IELTS and TOEFL Reading Subtests Núm. 20 Pág. 135-151 ARTICULO | 2013 | Porta Linguarum |
Akbariam, Is'haaq
Mohammad Alavi, Seyyed
|
Conceptos clave de la lingüística aplicada / Key concepts in applied linguistics Núm. 13 Pág. 175-181 ARTICULO | 2013 | Elia |
Milton, James
|
Accuracies and inaccuracies in EFL learners "written vocabulary use". Núm. 26 Pág. 45-66 ARTICULO | 2013 | Revista española de lingüística aplicada |
Bartley, Leanne
Benítez Castro, Miguel Ángel
|
Do Translation Students Learn Vocabulary When They Translate? Vol. 35 Núm. 2 Pág. 119-136 ARTICULO | 2013 | Atlantis |
Martín Martín, José Miguel
|
The receptive vocabulary of Spanish 6th-grade primary-school students in CLIL instruction Vol. 6 Núm. 2 Pág. 22-41 | 2013 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Canga Alonso, Andrés
|
The role of motivarion and age in vocabulary knowledge Núm. 9 Pág. 39-62 ARTICULO | 2012 | VIAL, Vigo international journal of applied linguistics |
Fernández Fontecha, Almudena
Terrazas Gallego, Melania
|
English for Academic Purposes at Swedish universities Núm. 22 Pág. 55-78 ARTICULO | 2011 | Ibérica |
Pecorari, Diane
Shaw, Philip
Irvine,, Aileen
Malmström, Hans
|
Components of success in academic reading tasks for Swedish students Núm. 22 Pág. 141-162 ARTICULO | 2011 | Ibérica |
Shaw, Phillip
McMillion, Alan
|
The distribution of the lexical component in ELT coursebooks and its suitability for vocabulary acquisition from a cognitive perspective Núm. 1 Pág. 39-60 ARTICULO | 2009 | IJES |
Criado, Raquel
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 10-Nov-2024