Linguistic Knowledge, Processing Speed, and Metacognitive Knowledge in First-and Second-Language Reading Comprehension: A Componential Analysis (2004) Schoonen, Rob van Gelderen, Amos de Glopper, Kees Journal of educational psychology Vol. 96 Núm. 1 Pág. 19-30
- Número de citas: 9 (0.0% autocitas)
-
Ámbito Citas FILOLOGIAS 5 LINGUISTICA 4 FILOLOGIA MODERNA 2 EDUCACION 4 PSICOLOGIA 1
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 0
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
Understanding Spanish university students’ monitoring failures and regulatory actions when reading in EFL Vol. 23 Núm. 1 Pág. 81-105 ARTICULO | 2023 | IJES |
Calvo Valiente, Juan José
Gómez López, Angela
Morón Olivares, Eva
|
Investigating pausology of lower-intermediate and skilled EFL learners’ writing and its relation to writing genres Vol. 13 Núm. 1 Pág. 216-230 ARTICULO | 2022 | JETT |
Hariri, Mahsa
Ghonsooly, Behzad
Nemati, Majid
|
Efecto mediacional de las habilidades lectoras básicas e intermedias en la relación comprensión y rendimiento académico de estudiantes de primero de Educación Secundaria Obligatoria Núm. 394 Pág. 129-156 ARTICULO | 2021 | Revista de educación |
Arenas Delgado, Christian
Parareda Pallarès, Alba
|
What variables interact with metacognitive processes related to writing in university students: the role of demographic and education factors. Vol. 17 Núm. 49 Pág. 639-664 ARTICULO | 2019 | Electronic journal of research in educational psychology |
Escorcia, Dyanne
Ros, Christie
|
Reading-to-write tasks for professional purposes in Spanish as a foreign language Vol. 31 Núm. 2 Pág. 638-659 ARTICULO | 2018 | Revista española de lingüística aplicada |
Vangehuchten, Lieve
Leijten, Mariëlle
Schrijver, Iris
|
Vocabulary knowledge learning and reading comprehension performance Vol. 3 Núm. 2 Pág. 5-14 ARTICULO | 2016 | International Journal for 21st Century Education (IJ21CE) |
Mohammadi, Seyed M.
Bayat Afshar, Nasrollah
|
Effectiveness of comprehension monitoring strategies in EFL of nonbilingual spanish university students reading science texts Núm. 11 Pág. 87-103 ARTICULO | 2012 | RAEL |
Gómez López, Angela
Sanjosé López, Vicente
|
Components of success in academic reading tasks for Swedish students Núm. 22 Pág. 141-162 ARTICULO | 2011 | Ibérica |
Shaw, Phillip
McMillion, Alan
|
Predicting Vocabulary Comprehension Núm. 23 Pág. 7-21 ARTICULO | 2011 | Sintagma |
Godev, Concepción B. de
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 08-Jul-2024