Myth 17: Gifted and talented individuals do not have unique social and emotional needs (2009) Peterson, Jean Sunde Gifted child quarterly Vol. 53 Núm. 4 Pág. 280-282

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 0

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
A Critique on the Current State of Research on the Social and Emotional Experiences of Gifted Individuals and a Framework for Moving the Field Forward
A Critique on the Current State of Research on the Social and Emotional Experiences of Gifted Individuals and a Framework for Moving the Field Forward Vol. 68 Núm. 1 Pág. 34-48 ARTICULO
2024 Gifted child quarterly
Rinn, Anne N.
The Experience of Parenting Gifted Children
The Experience of Parenting Gifted Children Vol. 67 Núm. 1 Pág. 18-27 ARTICULO
2023 Gifted child quarterly
Peebles, Jodi L. Mendaglio, Sal McCowan, Michelle
A Bioecological Systems View of School Experiences of High-Ability Students From Rural India
A Bioecological Systems View of School Experiences of High-Ability Students From Rural India Vol. 66 Núm. 1 Pág. 41-61 ARTICULO
2022 Gifted child quarterly
Chowkase, Aakash A.
Conocimientos y mitos de profesores colombianos sobre las altas capacidades intelectuales
Conocimientos y mitos de profesores colombianos sobre las altas capacidades intelectuales Vol. 20 Núm. 2 Pág. 19 ARTICULO
2022 Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud
Gutiérrez Ruiz, Karol
Validación de una escala de conocimiento sobre estudiantes con aptitudes sobresalientes de nivel medio superior
Validación de una escala de conocimiento sobre estudiantes con aptitudes sobresalientes de nivel medio superior Núm. 11 Pág. 1-31
2021 PSICUMEX
Robles Ramírez, Alejandro Jesús Cervantes Arreola, Diana Irasema Ponce Renova, Héctor Francisco
Características socioemocionales en población infanto-juvenil con altas capacidades
Características socioemocionales en población infanto-juvenil con altas capacidades Vol. 16 Núm. 1 Pág. 60-74 ARTICULO
2021 Revista de Psicología y Educación
Algaba Mesa, Antonio Fernández Marcos, Tatiana
Do Mass Media Shape Stereotypes About Intellectually Gifted Individuals?
Do Mass Media Shape Stereotypes About Intellectually Gifted Individuals? Vol. 65 Núm. 1 Pág. 75-94 ARTICULO
2021 Gifted child quarterly
Bergold, Sebastian Hastall, Matthias R. Steinmayr, Ricarda
Altas capacidades y trastornos alimentarios
Altas capacidades y trastornos alimentarios Vol. 31 Núm. 115 Pág. 77-95 ARTICULO
2020 Revista de psicoterapia
Hernangómez Criado, Laura
Similarities and Differences Between Intellectually Gifted and Average-Ability Students in School Performance, Motivation, and Subjective Well-Being
Similarities and Differences Between Intellectually Gifted and Average-Ability Students in School Performance, Motivation, and Subjective Well-Being Vol. 64 Núm. 4 Pág. 285-303 ARTICULO
2020 Gifted child quarterly
Bergold, Sebastian Wirthwein, Linda Steinmayr, Ricarda
Gifted students’ adjustment and underachievement in University
Gifted students’ adjustment and underachievement in University Vol. 64 Núm. 2 Pág. 117-131 ARTICULO
2020 Gifted child quarterly
Almukhambetova, Ainur Hernández Torrano, Daniel
Estudio exploratorio sobre acoso escolar en alumnado con altas capacidades
Estudio exploratorio sobre acoso escolar en alumnado con altas capacidades Núm. 386 Pág. 187-214 ARTICULO
2019 Revista de educación
González Cabrera, Joaquín Tourón Figueroa, Javier Machimbarrena Garagorri, Juan Manuel León Mejía, Ana C. Gutiérrez Ortega, Mónica
Motivational Orientations of High-Achieving Students as Mediators of a Positive Perception of a High-Achieving Classmate
Motivational Orientations of High-Achieving Students as Mediators of a Positive Perception of a High-Achieving Classmate Vol. 32 Núm. 3 Pág. 695-701 ARTICULO
2016 Anales de psicología
Oh, Hyerim Badía Martín, Mar Blumen Cohen, Sheyla Maakrun, Julie Nguyena, Quoc An-Thu Stack, Niamh Sutherland, Margaret B. Wormald, Catherine Ziegler, Albert
Steps in the construction and verification of an explanatory model of psychosocial adjustment
Steps in the construction and verification of an explanatory model of psychosocial adjustment Vol. 9 Núm. 1 Pág. 20-28 ARTICULO
2016 European journal of education and psychology
Rodríguez Fernández, Arantzazu Ramos Díaz, Estíbaliz Madariaga Orbea, José María Arribillaga Iriarte, Ana Rosa Galende Pérez, Nuria

* Último cálculo de métricas Dialnet: 08-Sep-2024