Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Contradiccions que emergeixen de la reflexió sobre la pràctica docent en contextos plurilingües i interculturals

  • Autores: Eva Tresserras Casals
  • Directores de la Tesis: Juli Palou Sangrà (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de Barcelona ( España ) en 2017
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Margarida Cambra Giné (presid.), Olga Esteve Ruescas (secret.), Antoni Tort Bardolet (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
  • Dialnet Métricas: 2 Citas
  • Resumen
    • L’objectiu d’aquesta recerca és analitzar les contradiccions que es fan explícites en el discurs de deu docents d’Educació Infantil, Primària i Secundària, que treballen en contextos de diversitat lingüística i cultural. Per fer-ho, ens centrem en el pensament del professor dins del marc de la pràctica reflexiva i de l’aprenentatge realista. Emmarquem l’estudi en les contradiccions dialèctiques, i per aquest motiu fem ús del marc teòric i metodològic de la Teoria de l’Activitat (Engeström, 1987).

      Hem utilitzat tres mètodes per a la recollida de dades: relats de vida lingüística, entrevistes semiestructurades i grups de debat. Els hem analitzat de manera qualitativa, seguint les pautes d’anàlisi del discurs en interacció.

      Els resultats apunten la necessitat d’incidir en l’autoconfrontació i en l’anàlisi sistemàtica de l’experiència per ajudar els docents a prendre consciència de quines representacions guien la seva conducta. Amb l’anàlisi de cinc tipus de manifestacions discursives de les contradiccions, hem detectat tres fenòmens d’evolució, que són la presa de consciència, l’expansió i la transformació.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno