Ha sido reseñado en:
Alejandro Mayordomo Pérez (res.)
Historia de la educación: Revista interuniversitaria, ISSN-e 2386-3846, ISSN 0212-0267, Nº 37, 2018, pág. 574
Publicación que implementa este proyecto expositivo de carácter divulgativo, en el que se presenta la evolución de la escuela y la formación de maestros desde mediados del siglo XIX hasta la actualidad. Los autores ofrecen una mirada reflexiva a los contextos, los procesos y los recursos que han concurrido en el desarrollo histórico de nuestra escuela primaria. Se intenta poner de manifiesto la evolución del proceso de escolarización, las marcas de desigualdad y discriminación en el mismo, el tránsito del viejo corporativismo a la institucionalización de la formación del magisterio, los cambios en este aspecto que conducen desde un modelo enciclopédico a otro de mayor carácter profesionalizador; los caminos de la evolución pedagógica desde la escuela tradicional hasta la modernidad, el itinerario desde el optimismo pedagógico al compromiso social de la escuela y los trabajadores de la enseñanza.
Publicació que implementa aquest projecte expositiu de caràcter divulgatiu, en el qual es presenta l'evolució de l'escola i la formació de mestres des de mitjan segle XIX fins a l'actualitat. Els autors ofereixen una mirada reflexiva als contextos, els processos i els recursos que han concorregut en el desenvolupament històric de la nostra escola primària. S'intenta posar de manifest l'evolució del procés d'escolarització, les marques de desigualtat i discriminació en el mateix, el trànsit del vell corporativisme a la institucionalització de la formació del magisteri, els canvis en aquest aspecte que condueixen des d'un model enciclopèdic a un altre de major caràcter professionalitzador; els camins de l'evolució pedagògica des de l'escola tradicional fins a la modernitat, l'itinerari des de l'optimisme pedagògic al compromís social de l'escola i els treballadors de l'ensenyament.
págs. 22-43
Ser mestres: sentit realitats de l'ofici i la formació de magisteri
págs. 44-69
págs. 70-85
págs. 116-135
págs. 136-153
págs. 154-168
Educació infantil: un procés
págs. 198-213
De l'anormalitat a la inclusió: informe de progrés
págs. 214-230
págs. 232-261
págs. 284-296
págs. 298-317
págs. 318-332
Aprendre a ser mestre: formació docent i didàctica de les ciències socials entre anhels, reformes i tradicions
David Parra Monserrat, Xosé Manuel Souto González, Santos Ramírez Martínez
págs. 362-381
págs. 382-401
De les artes en magisteri al magisteri de les arts: una molt breu aproximació a un difícil itinerari comprint per la norma
págs. 402-416
L'ensenyament de les ciències: un simptoma de maduresa de l'educació primària
págs. 438-462
El patrimoni històricoeducatiu: records de l'escola i el mestre com a operaris i intérprets de la memòria
págs. 464-480
Velles i noves formes d'educar en el segle XXI: pedagogies i mestres
págs. 504-519
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados