Instituciones
Área de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Hispanic Linguistics Instruction: How Should We Teach It?
Lengua y Sociedad, ISSN 1729-9721, ISSN-e 2413-2659, Vol. 22, Nº. 1, 2023, págs. 405-419
Making Spanish funny: using humor in the Spanish classroom
Clara Burgo
Ianua. Revista Philologica Romanica, ISSN-e 1616-413X, Nº. 22, 2022
Assessment in Spanish heritage language programs
Clara Burgo
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, ISSN 1133-1127, Vol. 26, Nº 2, 2020, págs. 101-110
Culture and instruction in the Spanish heritage language classroom
Clara Burgo
Philologica canariensia, ISSN 1136-3169, Nº 23, 2017, págs. 7-17
Comparing advanced L2 and heritage language learners’ Spanish grammars
Clara Burgo
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 30, no. 1, 2017, págs. 52-73
Service-learning for students of spanish: promoting civic engagement and social justice through an exchange tutoring
Clara Burgo
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, ISSN 1886-2438, Nº. 11, 2016, págs. 11-18
Grammar instruction strategies in Spanish heritage language learners' textbooks
Clara Burgo
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, ISSN 1130-7021, ISSN-e 1989-0796, Nº 24, 2015
The Developmental Dimension in Instructed Second Language Learning: The L2 Acquisition of Object Pronouns in Spanish.
Clara Burgo
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 99, Nº 1, 2015, págs. 204-205
Current approaches to orthography instruction for spanish heritage learners: an analysis of intermediate and advanced textbooks
Clara Burgo
Normas: revista de estudios lingüísticos hispánicos, ISSN-e 2174-7245, Nº. 5, 2015, págs. 133-152
Spanish in Chicago: Writing an Online Placement Exam for Spanish Heritage Speakers
Clara Burgo
Borealis: An International Journal of Hispanic Linguistics, ISSN-e 1893-3211, Vol. 2, Nº. 1, 2013 (Ejemplar dedicado a: The grammar of datives and accusatives), págs. 199-207
Are cognates as easy to recognize as we think?
Clara Burgo
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, ISSN 1885-9089, Nº. 3, 2004, págs. 1-20
Teaching Spanish in the Digital Age: A Flipped Classroom or Just Hybrid?
Clara Burgo
Handbook of Research on Foreign Language Education in the Digital Age / coord. por Congcong Wang, Lisa Winstead, 2016, ISBN 9781522501787, págs. 83-103
Clases mixtas: L2 y lengua de herencia
Clara Burgo
Arco Libros, 2018. ISBN 978-84-7635-981-5
Ha sido reseñado en:
Clara Burgo: Clases mixtas: L2 y lengua de herencia
Revista internacional de lingüística iberoamericana, ISSN 1579-9425, Nº. 34, 2019, págs. 199-201
Celia Ramírez Urbano, Lucía Gil de Montes Garín
Skopos : revista internacional de traducción e interpretación, ISSN 2255-3703, Nº. 10, 2019, págs. 237-239
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados