Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Professionals de la informació, la comunicació i l’educació davant la infoxicació i les fake news: Col·laborem?

    1. [1] Universitat Oberta de Catalunya

      Universitat Oberta de Catalunya

      Barcelona, España

    2. [2] Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya
  • Localización: Com formar ciutadans crítics?: Alfabetització informacional i mediàtica / María José Recoder Sellarés (ed. lit.), 2019, ISBN 978-84-120344-3-1, págs. 138-160
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • La present comunicació és una aproximació al fenomen de les notícies falses (fake news), i la seva relació amb la disciplina de la informació i la documentació, fent èmfasi en el rol que els professionals de la informació i els bibliotecaris poden exercir. Per a fer-ho, es presenten diverses visions relatives a les notícies falses, considerant el seu impacte, el paper dels mitjans socials en la seva difusió, els dilemes de la creació d’algoritmes com a filtre i elpaper que la cura de continguts pot tenir per a minimitzar el seu efecte. Com a principals conclusions, es defensa el paper del bibliotecari en l’avaluació de recursos, fonts i notícies i la necessària relació que professionals de l’educació, la comunicació i la informació han de tenir en compte per a poder combatre de forma eficient un problema, el de la desinformació, que es concretarà com afecta a diversos àmbits i sectors i que està relacionat, també, amb els conflictes socials i polítics que estan tenint lloc el segle XXI.Algunes de les possibles solucions que s’apunten plantegen una revisió adequada d’una sèrie de pràctiques i activitats que fins ara s’han estat desenvolupant, així com una necessària evolució de conceptes com l’alfabetització informacional o la media literacy concretats en projectes tant d’abast local com global.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno