Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Junts aprendrem a aprendre creant i jugant

Sandra Gallardo Ramírez, Teresa Godall Castell

  • Arribar a ser competent, en l’àmbit de l'educació física, suposa desenvolupar la capacitat d'adaptació d’actituds corporals i d’accions motrius necessàries per ajustar-se als canvis i demandes del medi. Aquesta adaptació i execució no és només estrictament de caire motor o físic sinó que tota experiència corporal afecta al comportament general.

    Creiem que l’educació física és un marc on es generen propostes que requereixen adaptar-se i actuar conseqüentment en el medi, tan si aquest és real com si és lúdic, esportiu. Sabem que ser competent implica ser capaç de produir múltiples i variades respostes, però, com podem contribuir al seu aprenentatge i desenvolupament? L’estudi que presentem té la finalitat principal d’afavorir la generació d’estratègies, a través de la solució de problemes, perquè són situacions on l’alumnat ha de trobar formes pròpies d’organitzar i de planificar les seves actuacions de manera eficaç (Monereo, 1994).

    És sota aquest paradigma pedagògic que ens proposem el viatge a través de propostes cooperatives en les quals les relacions personals, la cooperació i la responsabilitat constitueixen un dels eixos de la trama educativa (Johnson i Johnson,1999; Monereo, 2003).


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus