Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de “Maratón 24 horas de creatividad en vivo”, una manera de entender el autoaprendizaje

Lorena López Font, Susana Miquel-Segarra

  • Dintre del concepte Escola de Comunicació (Titulació Publicitat i Relacions Públiques) japresentat l’edició anterior en aquesta mateixa jornada, trobem 5 tótems fonamentals per durendavant aquesta proposta que te com a principal objectiu investigar noves perspectivespedagògiques per a mostrar a l’alumnat múltiples formes d’expressar i concebir lacomunicació publictària. Parlem de: Càtedra Oberta, Tallers, Trobades, Seminaris iTutories especialitzades. En aquesta segona jornada de millora educativa de la UniversitatJaume I i donant una continuitat a la comunicació de l’edició anterior presentada por EloisaNos i Mª Dolores Peris, volem donar testimoni de la concepció per al curs 2001/02 delSeminari “CRATIVIDAD EN VIVO” organitzat per l’Àrea de Comunicació Audiovisual iPublicitat i per McCann Erickson (empresa de comunicació col.laboradora de la UniversitatJaume I en tasques de l’Escola de Comunicació). Al llarg de tot el curs i dins del marc del’Escola de Comunicació, el Seminari “CREATIVIDAD EN VIVO” pretén intercanviarentre diferents professionals i l’alumnat, informacions al voltant del funcionament dedeterminades estratègies professionals per culminar amb la resolució pràctica d’unproblema real de comunicació. Mitjançant aquesta experiència, l’aula cotidiana dels trescursos vigents de la titulació es converteix en una empresa de comunicació formada perl’alumnat i el docent que periòdicament manté contacte real amb el seu “client”. D’altrabanda es promociona l’autoaprenentatge de l’alumant que a través de grups de treball hauràd’anar “solucionant” l’ejercici propossat al seminari. Per aquest curs i com a novetatpedagògica, el seminari culminarà amb el “MARATÓN 24 HORAS DE CREATIVIDAD”.Cal dir que el “nostre” client real d’aquest curs es la “Ciutat de les Arts i les Ciències deValència” i serà allí on durant 24 hores seguides, els alumnes exposaràn les seues propostesde comunicació per aquest client. Aquesta comunicació pretén exposar cóm hem organitzatpedagògicament aquesta activitat i cóm hem intentat equilibrar conceptes com treball engrup, sentit de la competència, potenciació de la responsabilitat, potenciació d’habilitatscom parlar en públic etc. Intentarem exposar l’eficacia per als estudiants d’aproparse almàxim a una situació real traslladant-la més enllà del campus i convertint-la en laculminació de tot un curs d’esforç.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus