Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Sobre el sentit de les matemàtiques a l’educació infantil

Ángel Alsina i Pastells

  • català

    En aquest article s’argumenta, en primer lloc, quin és el paper de l’educació infantil en l’adquisició progressiva de l’alfabetisme matemàtic o de la competència matemàtica; en segon lloc, s’ofereixen algunes bases al professorat d’aquesta etapa educativa, principalment a partir de les declaracions de posició sobre les matemàtiques a l’educació infantil del context americà i australià; i, finalment, es documenta i s’interpreta una pràctica matemàtica en la qual un grup d’infants aprèn a usar d’una manera comprensiva i eficaç els coneixements matemàtics en un context d’aprenentatge de la vida quotidiana, perquè progressivament identifiquin i entenguin la funció de les matemàtiques, emetin bons judicis i les usin i s’hi relacionin per a satisfer les necessitats de la seva vida com a ciutadans constructius, compromesos i reflexius.

  • English

    This article primarily addresses the role of early childhood education in the progressive acquisition of mathematical literacy or competence. In addition, it offers some supporting structures to teachers at this level, based mainly on mathematics position statements in early childhood education in the United States and Australia. Finally, it documents and explains a mathematical practice in which a group of children learn to use mathematical knowledge comprehensively and efficiently in a learning context related to daily life. In this way, they progressively identify and understand the function of mathematics, demonstrate good judgement and use and relate to mathematics to meet their needs as constructive, committed and reflective citizens.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus