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Resumen de Encouraging Forum Participation in Online Courses with Collectivist, Individualist and Neutral Motivational Framings

René F. Kizilcec, Emily Schneider, Geoffrey L. Cohen, Daniel A. McFarland

  • español

    Los foros de debate en línea han demostrado contribuir a la confianza y a la cohesión de los grupos, y su utilización ha ido de la mano de un mayor compromiso general en los cursos en línea.

    Ideamos dos intervenciones experimentales para alentar a los estudiantes a participar en los foros. Para adaptar los estímulos a favor de la participación en los foros, se utilizó un marco colectivista («your participation benefits everyone» (tu participación es beneficiosa para todos)), uno individualista («you benefit from participating» (te beneficias de la participación)) y otro neutral («there is a forum» (hay un foro)). Se envió un e-mail de estímulo al principio del curso a todos los participantes inscritos (study 1: general encouragement, (estudio 1: incentivo general)) y más adelante durante el curso, solo a aquellos que aún no habían participado en el foro (study 2: targeted encouragement, (estudio 2: incentivo selectivo)). Los incentivos no fueron eficaces para motivar a los estudiantes a participar. El marco colectivista desalentó las contribuciones relativas a los demás marcos y no condujo a ningún estímulo. Todo ello suscita la siguiente pregunta: ¿En qué medida experimentan los estudiantes un sentimiento de comunidad en la aplicación actual de los cursos en línea?

  • English

    Online discussion forums have been shown to contribute to the trust and cohesion of groups, and their use has been associated with greater overall engagement in online courses. We devised two experimental interventions to encourage learners to participate in forums. A collectivist (“your participation benefits everyone”), individualist (“you benefit from participating”), or neutral (“there is a forum”) framing was employed to tailor encouragements for forum participation. An email encouragement was sent out to all enrolled users at the start of the course (study 1: general encouragement), and later in the course, to just those who had not participated in the forum (study 2: targeted encouragement). Encouragements were ineffective in motivating learners to participate. The collectivist framing discouraged contributions relative to the other framings and no encouragement. This prompts the question: To what extent do online learners experience a sense of community in current implementations of online courses?


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