La pràctica de la resolució de problemes ha de tenir en compte no tan sols els problemes que comporten la realització d'operacions aritmètiques de forma mental i mecànica, sinó també la resolució de problemes que no comporten cap operació aritmètica i sí una anàlisi i comprensió lògica del text que, en forma de relat numèric o lògic, es planteja als nens. Els problemes, a més de justificar l'aprenentatge dels algoritmes de les operacions aritmètiques o lògiques, permeten comprovar si els alumnes coneixen i saben utilitzar els conceptes que estan implícits en aquestes operacions. L'estructuració del procés d'aprenentatge de la resolució de problemes ha de comportar l'elaboració d'un seguit d'experiències manipuladores i experimentals que ajudin el nen de cicle inicial a aconseguir millors resultats en aquest camp. En el present treball s'estudia quin és l'efecte de la pràctica estructurada i contínua sobre l'èxit en la resolució de problemes verbals aritmètics i lògics en nens de cicle inicial.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados