Carlos Alberto Enríquez Muñiz, Olga Lidia Pernas de Armas
Formarprofesionalescapacesdeenfrentarlosproblemasquesepresentanen cadaunadelasesferasdelavidalaboral,eselobjetivofundamentaldela carreradeCulturaFísica,lamismademandaunapreparaciónintegraldel graduadoteniendoencuentaqueelmismotendrácomomisiónprincipalla Educación Físicaenlasdiferentesenseñanzas,laformacióndeatletas,la atenciónapersonasatravésdelaCulturaFísica Profiláctica y Terapéutica,así comolaRecreaciónsanadelasociedadmedianteactividadesfísico recreativas.Conlarealizacióndeestetrabajopretendemosbrindarenprimera instanciaunanálisisdelaimportanciadelautilizacióndelasestrategias curricularesenelprocesodocenteysucontribuciónalaformaciónintegraldel egresadodeCulturaFísica;paralarealizacióndelmismoseaplicóun diagnósticoelquearrojóresultadosqueposibilitanlabúsquedadeuna soluciónalosproblemasqueseenfrentanduranteelprocesodocenteenelqueexistendeficienciasenlaimplementacióndelaestrategiamedioambientalenel contextodelasclasesdeDeporteI,IIyIIIdeJudo,generandoasídificultades enelproceso,loqueconllevaasuvezlanoutilizacióndelaspotencialidades quebrindaeljudocomodeporteparalaeducaciónambientalylaprácticade estadisciplinadeportivaconcaráctersostenible.
Toformprofessionalsabletofacetheproblemsthatarepresentedineachone ofthespheresoftheworking lifeisthefundamentalobjectiveofthe Physical Culturecareer, therefore itdemandsanintegralpreparationofthegraduateskeepinginmindthatthemwillhaveasmainmissionthe teaching of physical educationinthedifferent stages of education,theformationofathletes,theattentionto peoplethroughthetherapeuticphysicalcultureandprophylaxis,aswellasthe healthyrecreationofthesocietythrough physical recreationalactivities.With therealizationofthisworkweseektoprovide,infirstinstance,ananalysisofthe importanceofusingthecurricularstrategiesintheeducationalprocess, andtheircontributiontotheintegralformationofthePhysical Culture graduates; a diagnose was developed to carry out this research which producedresultsthatfacilitatethesearchof asolutiontotheproblemsthat are facedduringtheeducationalprocessinwhichthere are deficienciesinimplementingtheenvironmentalstrategyinthecontextofthelessons of SportI,IIandIIIofJudo,generatingdifficultiesintheprocess,what entails thelack of usingthepotentialitiesthatoffersthejudosportforthe environmentaleducationandthepracticeofthissportdisciplinewith a sustainablecharacter.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados