Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Are our tertiary students interculturally competent?

Nashwa Nashaat Sobhy, Rachel Harris

  • español

    La competencia intercultural entendida como la apertura hacia otras culturas, evitando los estereotipos y la sensibilidad intercultural, se está revelando como una de las facetas de mayor importancia en los cada vez más frecuentes programas de intercambio entre los miembros de la comunidad académica (estudiantes y profesores). Efectuado un cuestionario a treinta estudiantes de la Universidad de San Jorge se ha podido constatar que la relación entre la apertura intercultural y la habilidad de evitar estereotipos es mayor que la relación de la propia apertura intercultural y la sensibilidad intercultural.

  • English

    Intercultural competence among members of the academic community is now more in focus as a result of the increase in exchange programs and study-abroad periods. This small scale study reports the results gathered from the performance of thirty Journalism students on a questionnaire that was designed to measure their intercultural competence defined as: intercultural openness; avoiding stereotypes; and intercultural sensitivity). Results indicated that there is a stronger relationship between students’ performance on intercultural openness and avoiding stereotyping than between intercultural openness and intercultural sensitivity.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus