Criado, Raquel

Doctor/a por la Universidad de Murcia con la tesis Patterns of Activity Sequencing in the Teaching of English as a Foreing Language and Their Effects on Learning (2008) que ha recibido 4 citas.

Universidad de Murcia FILOLOGÍAS FILOLOGÍA MODERNA

Filología Inglesa

Número de publicaciones: 37 (43.2% citado)
Número de citas: 57 (15.8% autocitas)
keyboard_arrow_down Ver todos los ámbitos
Ámbito Citas
FILOLOGÍAS 36
Índice h: 5
Índice h5: 0
Promedio de citas últimos 10 años: 0.8
Promedio de citas últimos 5 años: 0.0
Edad académica: 16 años
Índice m: 0.31

Citas por año de emisión

Anualidad Citas
2024 1
2023 2
2022 13
2021 1
2020 6
2019 6
2018 4
2017 2
2016 5
2015 8
2014 1
2013 0
2012 0
2011 0
2010 5
2009 3
2008 0

Citas por año de publicación

Anualidad Publicaciones Citas
2017 2 6
2016 8 2
2013 6 7
2012 0 5
2010 2 11
2009 1 22
2008 0 4
2011 0 0
2014 1 0
2015 2 0
2018 1 0
2019 0 0
2020 1 0
2021 1 0
2022 1 0
2023 2 0
2024 0 0

Citas por tipo de publicación

Publicaciones en Dialnet Citas
14 Artículo de revista 36
22 Capítulo de libro 16
1 Libro 1

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 3

Publicaciones más citadas

Anualidad Publicación Tipo Citas
2009 English Language Teaching in Spain
Artículo ARTICULO 8
2013 A critical review of the Presentation-Practice-Production Model (PPP) in Foreign Language Teaching
Capítulo 7
2017 Anxiety and EFL Speaking in Spanish Compulsory and Non-compulsory Secondary Education
Artículo ARTICULO 6
2009 Vocabulary in EFL textbooks
Capítulo 5
2010 An attempt to elaborate a construct to measure the degree of explicitness and implicitness in ELT materials
Artículo ARTICULO 5
2012 Lexical frequency, textbooks and learning from a cognitive perspective. A corpus-based sample analysis of ELT materials
Artículo ARTICULO 4
2009 The distribution of the lexical component in ELT Coursebooks and its suitability for vocabulary acquisition from a cognitive perspective
Artículo ARTICULO 4
2009 The universal character of the DEC>PRO cognitive sequence in language learning and teaching materials
Artículo ARTICULO 3
2010 The impact of activity sequencing on the differences between ELT methods
Artículo ARTICULO 3
2016 Towards the validation of a scale for measuring the load of form focus and meaning focus of textbook activities in foreign language teaching
Artículo ARTICULO 2
2010 Cognitive underpinnings of repetitive practice in the learning of EFL
Capítulo 2
2009 Cognitive patterns in the acquisition of knowledge and the sequencing of activities in the organization of teaching
Capítulo 1
2009 The "Communicative processes-based model of activity sequencing" (CPM)
Artículo ARTICULO 1
2010 Activity Sequencing in Foreign Language Teaching Textbooks
Libro 1
2012 The "interface issue" in SLA
Capítulo 1

* Último cálculo de métricas Dialnet: 03-Jun-2024