De Piaget a Kohlberg: utilitat i vigència de l'ús de dilemes morals amb l'alumnat universitari

Loading...
Thumbnail Image
Publication date
2017
Reading date
Advisors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Metrics
Abstract
Ara que es compleixen els 90 anys del naixement de Lawrence Kohlberg, fóra de justícia rememorar la importància de les seues aportacions sobre el desenvolupament cognitiu moral de les persones. Però, el progrés d’aquesta teoria no hauria estat possible sense els estudis previs de Jean Piaget sobre el procés de construcció de la moral autònoma en l’infant. L’obra d’aquests dos autors ha tingut grans repercussions pedagògiques en el camí per a la construcció d’un pensament just i autònom. Una dels tècniques utilitzades per Kohlberg per fer progressar les persones en els estadis de desenvolupament moral per ell definits, és la dels dilemes morals. Entenem que aquesta tècnica contínua sent vàlida en l’actualitat, i així ho hem comprovat amb alumnat universitari, però hem pogut constatar que els dilemes hipotètics utilitzats per Kohlberg han quedat obsolets per tal com ha canviat el sistema de valors del nostre alumnat i del context social en què vivim. Per això hem hagut de construir nous dilemes adaptats a la nostra realitat actual, els quals s’han experimentat amb alumnat universitari fins a garantir- ne la validesa i l’eficàcia per complir els objectius previstos. Aquests nous dilemes constitueixen un material idoni per treballar amb l’alumnat perquè aprenguen la tècnica i puguen avançar cap a nivells superiors de desenvolupament cognitiu moral.
Description
Bibliographic reference
Pérez Pérez, Cruz ; García García, Fran J. ; Zayas Latorre, Belen. De Piaget a Kohlberg: utilitat i vigència de l'ús de dilemes morals amb l'alumnat universitari. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2017, Vol. 18, no. 2: 163-181