Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Anàlisi dels preus al sector hoteler de la Costa Brava Sud

Josep María Espinet i Rius

  • català

    Lobjectiu daquesta tesi és analitzar els preus hotelers, que inclouen tant el preu que cobra lhoteler com el que paga el turista. Més en concret, aquesta tesi pretén entendre i explicar la política de preus del sector hoteler, utilitzant per aquest fi els conceptes, instruments i models de lanàlisi econòmica.

    Lexplotació exhaustiva dels catàlegs dels operadors turístics representa la principal aposta metodològica daquest treball. També shan creat diferents bases de dades de preus hotelers, shan explotat les dades i preus de guies hoteleres, i shan fet enquestes als hotelers per conèixer el preu que paga un turista particular.

    Les aportacions més importants fan referència als preus del sector hoteler, que és el nucli principal del treball, i es podrien resumir de la manera següent:

    -Determinar com es determinen els preus en el sector hoteler -Conèixer el grau de competència entre operadors turístics -Disposar duna evolució temporal i estacional dels preus dels hotels. En aquest sentit, la metodologia i les dades emprades podrien ser un punt de partida per elaborar una sèrie temporal de preus i daquesta manera corregir la mancança actual dun índex de preus hoteler -Identificar els serveis i les característiques dels hotels que no tenen un preu explícit, però que resulten rellevants a lhora de negociar uns preus superiors -Examinar les estratègies de preus dalguns operadors turístics estrangers -I, en general, millorar el coneixement sobre els preus hotelers

  • English

    The aim of this thesis is to analyse hotel prices, which include both the rate the hotel charges and what the tourist pays. More concretely, the thesis aims to understand and explain the charges policy of the hotel sector and uses to this end the concepts, tools and models of economic analysis.

    The exhaustive examination of tour operators brochures is the main method used in this study. Various data bases of hotel charges were also created; the data and tariffs in hotel guides were used; and questionnaires were submitted to hoteliers on the tariffs a private tourist pays.

    The main contributions referred to the prices in the hotel sector, which is the central nucleus of the study, and can be summarised as follows:

    -To determine how tariffs are set in the hotel sector.

    -To find how much competition there is between tour operators.

    -To examine how hotel charges vary over time and seasonally. The methodology and data employed could be a starting-point for working out a series of charges over time, and so rectifying the current lack of an index of hotel prices.

    -To identify the services and characteristics of those hotels without an explicit charge, but which are relevant when the question of negotiating higher charges arises.

    -To examine the price strategies of some foreign tour operators.

    -And, in general, to extend knowledge of hotel tariffs.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus