Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Dins l'envàs: recerca de l'eficàcia formadora de les estructures metafòriques en l'educació artística

  • Autores: Nuria Batlle
  • Directores de la Tesis: Jaume Barrera (dir. tes.), Olga González Mediel (codir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Autònoma de Barcelona ( España ) en 2012
  • Idioma: catalán
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Reina Capdevila (presid.), Gemma París Romia (secret.), José Carlos Suárez Fernández (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TESEO
  • Resumen
    • Aquesta tesi investigarà l¿eficàcia de treballar amb metàfores en l¿ensenyament de les arts, i ho farà utilitzant un projecte pràctic aplicat a diferents titulacions d¿ensenyament reglat. Aquest projecte l¿anomenarem ¿dins l¿envàs¿, i consistirà a envasar emocions, pensaments, sensacions..., que formen part de l¿experiència vivencial de l¿alumnat que participarà en aquest procés i que pertany a l¿educació infantil, primària, secundària, ciències de l¿educació i d¿art i disseny.

      Per aconseguir-ho partirem d¿una base epistemològica que inclogui les característiques d¿investigar l¿ensenyament de la pràctica artística, les teories sobre el llenguatge artístic, la metàfora, el símbol, la forma, la semiòtica de l¿objecte, etc. També s¿hi inclourà una part dedicada a aquells autors de la història de les arts que tenen com a element comú envasar de manera literal o metafòrica, per així tenir un marc de referència corresponent als artistes professionals.

      En un altre apartat indagarem la metodologia més escaient per realitzar aquesta recerca, centrant-nos especialment en l¿àmbit qualitatiu com el més adient a la hipòtesi i objectius marcats. Aplicarem aquests conceptes i mètodes obtinguts al projecte pràctic efectuat durant tot aquest període de temps i extraurem del seu anàlisi les conclusions que ratifiquin o no la hipòtesi inicial.

      El projecte pràctic envasarà una selecció de temes escollits amb relació a la seva complexitat conceptual i diferents àmbits de la representació, així, els alumnes envasaran les seves emocions més directes i personals, envasaran les interpretacions d¿obres d¿art, de moviments artístics concrets, envasaran la lectura de llibres significatius en l¿historia de la literatura, i finalment ho faran amb conceptes molt abstractes com són la música i el silenci.

      La necessària acotació de la recerca ens farà acabar en aquest punt, però en l¿apartat corresponent a conclusions i prospectiva es mostrarà l¿amplitud de les indagacions ja iniciades més enllà de l¿extensió limitada d¿aquesta tesi.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno