El presente artículo se centra en las representaciones, prácticas regulatorias y en las estrategias de consumo con respecto a los jeans en Hungría entre 1960 y mediados de 1980. Los jeans ofrecen una coyuntura sorprendentemente útil para una serie de investigaciones sociales sobre temas pasados y presentes de dominación, agencia, comunidad, política de la diferencia y memoria. En este texto se delinea cómo las ideas y las prácticas asociadas con el uso o no uso de los jeans representa de alguna manera, los cambios de relación entre el Estado y la sociedad socialista en Hungría en las últimas tres décadas anteriores a 1989.
This study is an initial discussion of my empirical research results focusing on representations (personal histories and media pieces), regulatory practices, and consumption strategies regarding jeans in Hungary between 1960 and the mid-1980s. Jeans offers a surprisingly useful juncture for an array of social inquiries regarding past and present issues of domination, agency, community, or the politics of difference, or of memory. I give an outline in this paper of how ideas and practices associated with wearing, or not wearing jeans represented and in a way, performed the change of relationship between state and society in socialist Hungary in the last three decades preceding 1989.
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