Poe as moralist: "The cask of amontillado" and the transvaluation of values
págs. 13-34
Grace Paley: algunas mentiras inconsecuentes
págs. 35-52
págs. 53-76
Poe: the "virtual" inventor, practitioner, and inspirer of modern science fiction
Burton R. Pollin
págs. 77-93
págs. 95-110
Born into language: K.A. Porter's "The jilting of Granny Weatherall"
págs. 359-364
págs. 365-371
A los márgenes de la narrativa breve: "A house on Mango Street", de Sandra Cisneros, y "The mixquiahuala letters", de Ana Castillo
págs. 373-378
págs. 379-386
Contextualizing the modernist moment-of-truth story: biography, politics, and language in John Berryman's "The imaginery Jew"
págs. 387-402
"Talk-story": the legacy and the promise of the Asian American tradition of short narrative
págs. 403-411
Moral in conflict: clashing attitudes to sexual mores in Malamud's stories
págs. 413-422
The tales of Edgard Allan Poe: a study of his creative process
págs. 113-118
págs. 119-128
El tema de la soledad en la narrativa breve de William Faulkner: hacia una poética de "collected stories"
págs. 129-133
págs. 135-142
págs. 143-155
The pleasing illusion: sister as subversive focus in Eudora Welty's "Why I live at the P.O."
págs. 157-164
From short story to novel: E.L. Doctorow and "Lives of the poets"
págs. 165-172
Time in Hemingway's "The killers" and Siodmak's "The killers": from short story to film
págs. 173-183
págs. 185-192
Tame voices in metal attire: D.H. Keller's "The psychophonic nurse"
págs. 193-200
Relatos breves, retratos breves: bocetos femeninos en "The long valley", de John Steinbeck
págs. 201-207
The "echo" framing the story: John Barth's longest tale
págs. 209-219
Holly Colightly "Out of nothing": chaos theory at work in Truman Capote's "Breakfast at Tiffany's"
págs. 221-232
págs. 233-244
Interpretative acts: an antidote to determinism in Stephen Crane's short fiction
págs. 245-255
"Old mortality" de Katherine Anne Porter: un relato corto que contiene varios géneros largos
págs. 257-266
"Jewish life through the sort story": a gendered perspective
págs. 267-281
La revolución de la narrativa de Poe: "The pit and the pendulum"
págs. 283-300
Short fiction overshadowed by the novel: Don Delillo's short stories
págs. 301-307
Bienchen's last lesson: an approach to Carson McCullers's "Wunderkind"
págs. 309-315
The reception of Katherine Mansfield in the U.S.A.: the case of Conrad Aiken
págs. 317-325
Jane Bowles: el refugio en el silencio de la soledad como posible respuesta a un mundo sin esperanza en "Camp Cataract"
págs. 327-333
Resurgimiento del relato corto. El mundo de Raymond Carver: "Errand", un ejemplo relevante
págs. 335-342
The trisckster in Native American tales: Iktome's masculinity
págs. 343-350
págs. 351-357
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados