InstitucionesÁrea de conocimientoAclaración de materia/profesión
Páginas webIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
The production of relative clauses in Italian-speaking children with DLD
Fabrizio Arosio, Silvia Silleresi, Maria Teresa Guasti
Isogloss: Open Journal of Romance Linguistics, ISSN-e 2385-4138, Vol. 10, Vol. 1, 2024
Children's production of head-final relative clauses: The case of Mandarin
Shenai Hu, Anna Gavarró, Maria Teresa Guasti
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 37, Nº 2, 2016, págs. 323-346
The effect of language structure on linguistic strengths and weaknesses in children with cochlear implants: evidence from Italian
Maria Teresa Guasti, Constanza Papagno, Mirta Vernice, Carlo Cecchetto, Anna Giuliani, Sandro Burdo
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 35, Nº 4, 2014, págs. 739-764
Event-related potentials reveal anomalous morphosyntactic processing in developmental dyslexia
Chiara Cantiani, Maria Luisa Lorusso, Paolo Perego, Massimo Molteni, Maria Teresa Guasti
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 34, Nº 6, 2013, págs. 1135-1162
Interference in the production of Italian subject and object wh-questions
Maria Teresa Guasti, Chiara Bianchini, Fabrizio Arosio
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 33, Nº 1, 2012, págs. 185-223
The acquisition of partitive clitics in Romance five-year-olds
Anna Gavarró, Maria Teresa Guasti, Laurice Tuller
Iberia: An International Journal of Theoretical Linguistics, ISSN-e 1989-8525, Vol. 3, Nº. 2, 2011, págs. 1-19
The acquisition of morphosyntax in Italian: A cross-sectional study
Claudia Caprin, Maria Teresa Guasti
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 30, Nº 1, 2009, págs. 23-52
Semantic restrictions in romance causatives and the incorporation approach
Maria Teresa Guasti
Linguistic inquiry, ISSN 0024-3892, Vol. 27, Nº 2, 1996, págs. 294-312
The acquisition of disjunction under negation and recursive ni in French
Maria Teresa Guasti, Elena Pagliarini, Stephanie Durrleman
L1 Acquisition and L2 Learning: The view from Romance / Larisa Avram (ed. lit.), Anca Sevcenco (ed. lit.), Veronica Tomescu (ed. lit.), 2021, ISBN 9789027228192, págs. 315-330
Intervention effects and the acquisition of relativization and topicalization in Chinese
Shenai Hu
Tesis doctoral dirigida por Maria Teresa Guasti (dir. tes.), Anna Gavarró (dir. tes.). Universitat Autònoma de Barcelona (2014).
Language Acquisition in Diverse Linguistic, Social and Cognitive Circumstances
coord. por Maria Garraffa, Maria Teresa Guasti, Theodoros Marinis, Gary Morgan
Frontiers Media S.A., 2019. ISBN 2-88945-689-7
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados