InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Family language policy between the bilingual advantage and the monolingual mindset
Ingrid Piller, Livia Gerber
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 24, Nº. 5, 2021, págs. 622-635
Linguistic diversity and social inclusion
Ingrid Piller, Kimie Takahashi
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 14, Nº. 4, 2011 (Ejemplar dedicado a: LINGUISTIC DIVERSITY AND SOCIAL INCLUSION), págs. 371-381
Ingrid Piller
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 95, Nº 4, 2011, págs. 647-649
Gender in interaction: Perspectives on femininity and masculinity in ethnography and discourse
Ingrid Piller
Language, ISSN 0097-8507, Vol. 82, Nº 1, 2006, págs. 187-188
Private language planning: The best of both worlds?
Ingrid Piller
Estudios de sociolingüística: Linguas, sociedades e culturas, ISSN 1576-7418, Vol. 2, Nº 1, 2001, págs. 61-80
Face[t]s of first language loss: Sandra G. Kouritzin (1999) Mahwah, NJ
Ingrid Piller
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 4, Nº. 4, 2000, págs. 565-568
Language Work Aboard the Low-cost Airline
Ingrid Piller
Language, migration and social inequalities: A critical sociolinguistic perspective on institutions and work / coord. por Alexandre Duchêne, Melissa G. Moyer, Celia Roberts, 2013, ISBN 978-1-78309-099-0, págs. 95-117
An experimental study of bilingual couples’ communication
Ingrid Piller
Comunidades e individuos bilingües: actas do I Simposio Internacional sobre o Bilingüismo : Universidade de Vigo, Galicia-Spain, 21-25 outubro-october 1997 / coord. por María del Carmen Cabeza Pereiro, Anxo M. Lorenzo Suárez, Xoán Paulo Rodríguez Yáñez, 2003, ISBN 84-8158-259-X, págs. 230-243
The bilingual edge: why, when, and how to teach your child a second language
Ingrid Piller
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 13, Nº. 1, 2010, págs. 115-118
Es reseña de:
The bilingual edge: why, when, and how to teach your child a second language
Kendall King, Alison Mackey
New Yokr : Harper Collins, 2007
Language Strategies for Bilingual Families: The One-parent-one-language Approach: Suzanne Barron-Hauwaert
Ingrid Piller (res.)
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 8, Nº. 6, 2005, págs. 614-617
Es reseña de:
Language Strategies for Bilingual Families: The one-parent-one-language Approach
Multilingual Matters, 2004. ISBN 978-1-85359-714-5
Invisible Work: Bilingualism, Language Choice and Childrearing in Intermarried Families: ToshieOkita
Ingrid Piller
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 6, Nº. 2, 2003, págs. 149-153
Es reseña de:
TOSHIE OKITA. Invisible work: Bilingualism, language choice and childrearing in intermarried families.
Language policy, ISSN 1568-4555, Vol. 3, Nº. 3, 2004, págs. 302-304
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados