Ayuda
Ir al contenido

Acute Physical Activity for Motor and Academic Learning in Education-based Settings

    1. [1] Universitat de Barcelona

      Universitat de Barcelona

      Barcelona, España

    2. [2] Universidade Estadual do Piau

      Universidade Estadual do Piau

      Brasil

  • Localización: Journal of neuroeducation = revista de neuroeducación = revista de neuroeducació, ISSN-e 2696-2691, Vol. 4, Nº. 2, 2024, págs. 22-30
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Actividad física aguda para el aprendizaje motor y académico en entornos educativos
    • Activitat física aguda per a l'aprenentatge motor i acadèmic en entorns educatius
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      En els darrers anys s'ha produït un increment de la recerca que demostra beneficis de l'activitat física sobre diferents processos cognitius. Es destaquen els estudis que indiquen un impacte positiu d'una simple sessió d'exercici sobre el rendiment de les funcions executives, l'aprenentatge motor i el rendiment acadèmic. Arran de les darreres troballes, en diverses escoles s'està començant a implantar programes d'exercici agut al llarg de la jornada escolar per tal de millorar el rendiment acadèmic de l'alumnat. Alguns exemples són els descansos actius i les intervencions d'aprenentatge físicament actiu puntual. En aquesta línia, en la present revisió es proposa la utilització d'estratègies d'activitat física puntual a les escoles amb l'objectiu de millorar i potenciar l'aprenentatge del contingut motor acadèmic. La proposta es fonamenta en els estudis previs que han demostrat un impacte positiu de l'exercici agut sobre els processos de consolidació a llarg termini dels aprenentatges motors. En aquest article repassarem les consideracions pràctiques que cal abordar en el disseny i implementació de les intervencions a l'escola, així com exposarem les limitacions de la recerca prèvia per discutir la prospectiva de futur del camp d'estudi.

    • English

      Numerous studies have shown that engaging in physical activity significantly benefits several cognitive domains. Among them, research findings indicate that even a single bout of physical activity positively impacts executive functions, motor learning, and academic performance. For that reason, many school settings have recently implemented acute exercise-based strategies to enhance their student's academic performance, such as active breaks or physically active learning. In this review, we suggest using acute physical activity interventions to improve the learning of motor-related academic skills in education-based settings. We base our recommendations on studies that demonstrate the capacity of acute exercise to facilitate skill acquisition during practice and consolidate long-term declarative and motor memory, thereby promoting motor and academic learning. It is proposed to include strategically located acute exercise strategies throughout the school hours to promote declarative and motor skills learning over the school period. In addition, we will look into the practical considerations for implementing these types of interventions in school settings. Lastly, we evaluated the limitations of the previous research and then discussed what next steps need to be taken.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno