Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Patrimonio inmaterial en el aula. Una propuesta de afectividad y creación

    1. [1] Universidad de Murcia

      Universidad de Murcia

      Murcia, España

  • Localización: Historia del Arte e innovación educativa. Nuevas estrategias metodológicas y docentes / coord. por Noelia García Pérez, Laura Martínez Cayado, Alicia Sempere Marín, Alicia Cartagena García-Alcaraz, 2023, ISBN 978-84-09-47503-2, págs. 79-87
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Intangible heritage in the classroom. A proposal of affectivity and creation
  • Enlaces
  • Resumen
    • Heritage is the history, culture, origins, and identity of people. In the Region of Murcia, wefind multiple manifestations belonging to a rich and diverse tangible and intangible heritage.As a society, one of the obligations that we have is to conserve, disseminate, and protect ourheritage. In this way, we conceive that an ideal way to transmit this task is through awarenessand sensitization in the classroom. Therefore, we propose a project-based learning focused onmusical folklore as a methodology to learn more about heritage and, in turn, make studentsaware of their roots.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno