La llegada del covid-19 a Chile generó un gran cambio en la educación, se implementaron medidas estrictas de confinamiento la cual obligó a la educación presencial ir de manera virtual. La finalidad de este estudio es mostrar la percepción del estudiantado del programa Bachillerato en Ciencias de la Universidad Santo Tomás frente al proceso educativo virtual que se llevo a cabo en los años 2020-21. Se utilizó un cuestionario de tipo cualitativo, con 32 preguntas. Los resultados muestran que la educación virtual en tiempos de pandemia, genero diversos factores de stress, problemas de conectividad, acceso a tecnologías y falta de aprendizaje.
The arrival of covid-19 in Chile caused an enormous change in its education system, strict confinement measurements were taken by the government which obligated students to continue their studies from in-person classes to online classes. The purpose of this study is to reveal the Bachelor of Science students’ perception of their online education prosses during 2020 and 2021 at the University Santo Tomás. A qualitative questionary of 32 questions was used to obtain and quantify the results. The results show that online education during pandemic times generated a range of factors such as stress, internet connection problems, access to technology and a lack of learning.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados