Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Disseny, implementació i avaluació de l’inquiry based learning en l’ensenyament d’enginyeria tècnica industrial de la UDL

Ingrid Martorell, Marc Medrano Martorell, Albert Castell, Álvaro de Gracia Cuesta, Luisa Fernanda Cabeza Fabra

  • català

    Molts cursos d’ensenyaments científics encara utilitzen mètodes deductius d’ensenyamentaprenentatge.L’aprenentatge a través de la recerca (Inquiry Based Learning, IBL) és molt mésefectiu a l’hora d’aprendre temes científics complexes. L’IBL ajuda als estudiants a integrarconeixement i a establir connexions entre les seves idees preconcebudes i els nous contingutsamb el propòsit de desenvolupar un coneixement científic complet.L’objectiu principal d’aquest treball és dissenyar, implementar i avaluar una metodologia docentinnovadora, basada en l’IBL, a dues assignatures de l’Ensenyament d’Enginyeria TècnicaIndustrial, especialitat Mecànica, a l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida. Durant el disseny s’han diagnosticat conceptes erronis de cada assignatura per elaborar materialdidàctic específic. La implementació de la metodologia IBL té cinc etapes [1]: (1) platejarhipòtesis, (2) redacció d’hipòtesis, (3) classe teòrica, (4) anàlisi de continguts i (5) contrastd’hipòtesi. En l’avaluació s’analitzen estadísticament els resultats obtinguts en pre i post-tests decontinguts. També es fa una anàlisi qualitativa d’enquestes metodològiques.Els resultats quantitatius i qualitatius indiquen que l’IBL és una metodologia eficaç en aquestesaules. La nova metodologia docent ha ajudat als estudiants a ser part central en el seu procésd’aprenentatge i els ha ajudat a construir coneixement.

  • English

    Most science courses are still taught using teaching-learning inductive methods. A goodmethodology to engage students in the process of learning complex science topics is the InquiryBased Learning (IBL). IBL helps students to integrate knowledge and make connections betweentheir former ideas and the new contents, with the final goal of developing scientific knowledge.The main objective of this work is to design, implement and evaluate an innovative methodologybased on the IBL in two courses of Industrial Engineering degree (Mechanical speciality) in theEscola Politècnica Superior in the University of Lleida (Catalonia, Spain).In the design, common misconceptions for each course were identified in order to prepare newteaching materials. IBL was implemented in five phases [1]: formulate hypotheses, (2)hypotheses writing, (3) theoretical classes, (4) content analysis, and (5) hypotheses contrast. In the evaluation, pre-post content tests results were analyzed statistically. Methodological testswere also administered to students and assessed qualitatively.Quantitative and qualitative results show that IBL is an efficient methodology in these courses.The new methodology helps students to be an active part of their learning process and toreinforce scientific skills and knowledge construction.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus