Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Una riqueza encerrada. Les carreteres en la formació de la província de Castelló (1833-1868)

    1. [1] Universitat de València

      Universitat de València

      Valencia, España

  • Localización: Cuadernos de geografía, ISSN-e 2695-7965, ISSN 0210-086X, Nº 108-9, 2022, págs. 655-671
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • En el segle xix, es consolida a Europa el mite de les infraestructures. La inversió en obres públiques espresentava com la base per al desenvolupament econòmic, el que justifica una creixent inversió estatal encarreteres i ferrocarrils per posar en circulació les riques produccions de les regions poc comunicades. Enel context de la província de Castelló, la primera Guerra Carlina a més popularitzà la imatge del Maestratcom un territori rebel i especialment endarrerit que, amb l’apertura de la carretera del Maestrat rebriaun impuls civilitzador. Per sota dels discursos oficials, però, predominaven els interessos administratiusi la concepció de les autoritats provincials de que calia reforçar la capitalitat de Castelló de la Planaconvertint-la en centre d’una xarxa radial de carreteres d’àmbit provincial. El present article revisa elsprojectes de carreteres de l’etapa de les regències i el regnat d’Isabel II (1833-1868), els discursos queels justificaven i el seu context.

       


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno