Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Educación artística para sensibilizar en diversidad sexual

Ricard Huerta

  • español

    Esta investigación se enmarca dentro del proyecto "Sensibilización para la igualdad de género y la diversidad sexual a través de intervenciones artísticas en contextos universitarios" (GV/2020/069). El objetivo es reflexionar sobre las prácticas artísticas, desarrollando diseños gráficos, incorporando temas de educación del diseño gráfico. Se presenta el caso de estudio de una intervención en espacios universitarios, analizando el taller impartido a grupos de estudiantes, utilizando herramientas de evaluación como diagnósticos, grupos focales y trabajo creativo, formando docentes en el respeto a la diversidad sexual y la educación inclusiva. Entre los resultados, destacar el uso del diseño en la formación docente.

  • português

    Esta investigação fez parte do projeto “Sensibilização para a igualdade de género e mitigação da diversidade sexual de intervenções artísticas em contextos universitários” (GV / 2020/069). O objetivo é refletir com base nas práticas artísticas, elaborando projetos gráficos, incorporando questões da formação em projetos gráficos de oficinas. Apresenta o estudo de casos de intervenção para os espaços universitários, analisando o workshop ministrado a grupos de alunos, servindo instrumentos de avaliação com diagnósticos, grupos focais e formação criativa, formação de mestres conscientes do respeito à diversidade sexual e Educação Inclusiva. 

  • català

    Aquesta investigació forma part del projecte “Sensibilització en igualtat de gènere i diversitat sexual mitjançant intervencions artístiques en contextos universitaris” (GV/2020/069). L’objectiu és reflexionar a partir de pràctiques artístiques, elaborant dissenys gràfics, tot incorporant qüestions d’educació en disseny des del taller de gràfica. Es presenta l’estudi de cas d’una intervenció als espais universitaris, analitzant el taller impartit a grups d’alumnat, fent servir instruments d’avaluació com diagnòstics, grups focals i treball creatiu, formant mestres conscients del respecte a la diversitat sexual i l’educació inclusiva. Entre els resultats, destacar la utilització del disseny en la formació de professorat, qüestionant estereotips socials.

  • English

    This research is part of the project “Awareness of gender equality and sexual diversity through artistic interventions in university contexts” (GV/2020/069). The aim is to reflect on artistic practices, developing graphic designs, incorporating design and educational issues from the graphics workshop. We present a case study of an intervention in university spaces, analysing the workshop given to groups of students, using assessment tools such as diagnoses, focus groups and creative work, training teachers in respect for sexual diversity and inclusive education. Among the results, highlight the use of design in teacher training, and questioning social stereotypes.

  • galego

    Aquesta investigació forma part del projecte "Sensibilització en igualtat de gènere i diversitat sexual mitjançant intervencions artístiques en contextos universitaris" (GV/2020/069). L'objectiu és reflexionar a partir de pràctiques artístiques, elaborant dissenys gràfics, tot incorporant qüestions d’educació en disseny des del taller de gràfica. Es presenta l’estudi de cas d’una intervenció als espais universitaris, analitzant el taller impartit a grups d'alumnat, fent servir instruments d'avaluació com diagnòstics, grups focals i treball creatiu, formant mestres conscients del respecte a la diversitat sexual i l'educació inclusiva. Entre els resultats, destacar la utilització del disseny en la formació de professorat, qüestionant estereotips socials.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus