Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Problemitzar, conceptualitzar i argumentar: la proposat de Michel Tozzi per aprendre a filosofar

  • Autores: Joan Carles Alzamora
  • Localización: Anuari de la Societat Catalana de Filosofia, ISSN-e 2013-9543, ISSN 1130-4383, Vol. 28-29, 2017-2018, págs. 281-291
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Michel Tozzi proposa aprendre a filosofar a través de tres processos: problematitzar, conceptualitzar i argumentar, els quals, combinats amb la lectura filosòfica, el diàleg filosòfic i l'escriptura filosòfica aportarien la competència filosòfica tant als alumnes de les aules com al públic en general. La major part de l'obra de Tozzi no està traduïda al català i només trobem un llibre i algun article en castellà. En aquest treball analitzarem el llibre Pensar por sí mismo. Iniciación a la Pedagogía de la Filosofía i alguns articles de Tozzi, a més d'altres sobre la seva proposta, per intentar sistematitzar aquest «model» de filosofar i poder-lo transferir a les aules de batxillerat, exemplificant-lo amb un tema de primer de Filosofia.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno